משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

התזונה הנכונה והמומלצת לארנבים

תוכן עניינים

אם היינו מכינים שתי רשימות נפרדות של מה ארנבים צריכים לאכול ומה ארנבים היו רוצים לאכול, היינו מגלים שמדובר בשתי רשימות שונות לחלוטין. כדורי הפרווה החמודים שלנו עשויים לאכול כמעט כל דבר שנקרה בדרכם ובגלל שמדובר על בעל חיים עם קיבה רגישה למדי, עלינו הבעלים לדאוג לכך שהארנבים שלנו אוכלים אך ורק את מה שהם צריכים להתפתחות הטבעית והתקינה שלהם. 

מיד ננסה להבין מהי התזונה הנכונה לארנבים ובמה כדאי להכיל את הארנב שלנו. רגע לפני נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי לפני רכישת מזון לארנבים, מוצרים משלימים או בכל עניין אחר – אנו זמינים עבורכם תמיד. 

במה להאכיל את הארנב שלי?

סיבים תזונתיים הם הרכיב החשוב והמשמעותי ביותר בתזונה של ארנבים לתפקוד יעיל של מערכת העיכול ועל כן עשב טרי וחיטה צריכים להוות את החלק העיקרי והגדול ביותר בתזונת ארנבים. כופתיות (או Pellets באנגלית אם תרצו), דהיינו המזון התעשייתי לארנבים הוא מזון מצוין בדרך כלל שמכיל כמות מסוימת של סיבים תזונתיים, אך לא את כל הכמות שהארנבים צריכים. על כן השילוב הנכון הוא שילוב של מזון מסחרי לארנבים, חיטה טרייה ועשב טרי וירקות טריים מסוגים שונים. שימו לב שכאשר מדובר על ארנבים עם השמנת יתר, חשוב להגביל את כמות המזון לארנבים התעשייתי על חשבון ירקות ועלים טריים. 

חיטה ועשב

בתור בעלים לארנב חמוד, חיטה או עשב חיטה ועלים ירוקים זה משהו שצריך להיות זמין אצלכם בבית בכל זמן. הארנבים המפונקים שהתרגלו כבר למזון התעשייתי עשויים שלא לאכול בהתלהבות מהחיטה והעשב בהתחלה, אך אם תשלבו בהדרגה עשב לצד המזון התעשייתי תוכלו בהחלט להרגיל את החמודים לעשב על חשבון המזון התעשייתי. באשר לארנבים צעירים, העשב הראשי והעיקרי שכדאי לתת הוא אלפלפה בגלל הכמויות הגבוהות של סידן שנמצאות בו. 

ירקות

ירקות צריכים לקחת נתח בהחלט משמעותי ומרכזי בתזונת ארנבים. רצוי להאכיל ארנבים במגוון של ירקות שונים מדי יום כדי לשמור על דיאטה מאוזנת. בין היתר מומלץ לתת לארנבים גזרים (כולל החלק העליון והירוק), ברוקולי, עלים ירוקים (מנגולד, תרד, חסה, עלי בייבי וכו׳). שימו לב כי עלי קייל, תרד ועלי חרדל בכמות גבוהה עשויים לגרום לאבנים בכליות בגלל רכיב שנמצא בהם ולכן חשוב להגביל את הצריכה שלהם. 

שעועית, כרובית, כרוב ותפוחי אדמה עשויים לגרום לבעיות שונות אצל ארנבים ולכן עדיף להימנע מהם לחלוטין. באשר לחסה מסוג אייסברג – היא כמעט ולא מכילה ערכים תזונתיים משמעותיים ועשויה לגרום לשלשול. היא לא מסכנת חיים אך בגדול עדיף להימנע גם ממנה. 

ממש כמו תינוקות, החשיפה של ארנבים לסוגים שונים של ירקות צריכה להיעשות בהדרגה מגיל 12 שבועות ומעלה וחשוב לחשוף אותם בכל פעם לסוג אחד בלבד של ירק. ככל שאתם מוסיפים יותר ירקות לתפריט באופן קבוע, כך ניתן להוריד בהדרגה את כמות המזון המסחרי שאתם מגישים וכשאתם עושים זאת חשוב להיות עם היד על הדופק ולשים לב שהארנב לא סובל משלשולים. 

מזון מסחרי

מדובר על מזון המיועד לשימוש מסחרי ולתזונה ארנבים והוא מכיל יחסית הרבה קלוריות מהצריכה הקלורית היומית המומלצת של ארנבים. המשמעות היא שאם לא מגבילים את כמות המזון מהסוג הזה ארנבים עשויים להגיע למצב של השמנת יתר ולסבול מבעיות רפואיות אחרות הקשורות בצריכה קלורית גבוהה. לא, אנחנו לא אומרים שצריך להימנע מהמזון הזה כליל ואצלנו באתר תוכלו למצוא את המזון האיכותי ביותר לארנבים. עם זאת צריך לזכור שזה לא נכון להשתמש בו לתזונה הבלעדית של הארנב ושתמיד חשוב לעודד את הארנבים שלנו לאכול יותר ירקות, עשב ועלים ירוקים. 

חשוב לבחור כמובן מזון איכותי. אנו ממליצים על הרכב הכולל 20 עד 25 אחוז סיבים תזונתיים, סביב 14 אחוז חלבון ממקור צמחי בלבד ופחות מאחוז אחד של קלציום (סידן) בלבד. 

חטיפים לארנבים

ארנבים שאוכלים בשמחה עשב וירקות אולי לא צריכים חטיפים בהכרח, אך לא כל הארנבים מחבבים ירקות ואוכלים אותם בלי בעיה מיוחדת. בגלל שחשוב שהרכיבים הללו יהוו חלק מרכזי בתזונה, אפשר בהחלט להיעזר בחטיפים למכרסמים מתאימים וכאן באתר תוכלו למצוא חטיפים מעולים ובריאים שהארנבים שלכם יחטפו בלי להסס. 

בשורה התחתונה – תזונת ארנבים היא בסיסית למדי ולא קשה להקפיד על תזונה טובה באמת. עם זאת נראה כי מתוך עצלנות או חוסר זמן לא כולם עומדים בזה וכדי שהארנבים החמודים שלנו ילוו אותנו במשך שנים ארוכות אסור להזניח את הנושא. אם אתם עדיין לא בטוחים מה אתם צריכים ומהי התזונה המומלצת לארנב שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר בכל שלב ואנו נשמח לעזור!

כתבות נוספות

 CBD לכלבים / חתולים – האם זה מומלץ ומה היתרונות
איך להפוך את איסוף הקקי של הכלב למשימה קצת יותר נסבלת?
רועה קווקזי (Caucasian Shepherd)
מזון רפואי לכלבים – כל מה שצריך לדעת!

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן