משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

שיצו – גזע כלבים

תוכן עניינים

ככלב קטן מבויית, השיצו הפך פופולרי בקרב משפחות הרוצות בן לוויה פרוותי וכרבולי אשר ישמח לארח להן חברה כאשר מעבירים זמן בניחותא על הספה. קרא במאמר הכל על הגזע המתוק הזה, כמו בריאות, הרגלי תזונה, פעילות גופנית ועוד.

היסטוריית הגזע

כלב הלוויה של הקיסר הסיני בעבר, השיצו מקורו בטיבט, תוצר של הכלאה עם גזע הפקינז הסיני ועם לאסה אפסו והינו כלב מאוד פופולרי בסין. כלבים רבים הוברחו לארה"ב בראשית שנות ה- 20 של המאה שעברה, וכך ניצל הגזע מהכחדה. הפירוש לשם שיצו זה כלב האריה בסינית, מאחר והשיער על ראשו מזכיר מאוד רעמה של אריה.

מראה השיצו

הוא כלב קטן בעל פרווה מדהימה (היפואלרגני) שיכולה להיות כמעט בכל צבע. הפרווה של כלב השיצו היא ארוכה מאוד מעל ודחוסה מתחת. הם בעלי מבנה גוף שרירי. הראש עגול, ויש לו זקן ושפם, העיניים של הכלב גדולות ועגולות ויש בהן הבעת ידידות. הם מלאים בפרווה שמגיעה עד הרגליים אך הם אינם משירים הרבה שיער ולכן הם טובים גם לאנשים הסובלים מאלרגיה. השיצו בגובה ממוצע 20 – 28 ס"מ, משקל 4- 7.5 ק"ג ותוחלת חייו עשויה להגיע ל 12-14 שנים.

כלב שיצו לבוש בגדים

שגרת טיפוח, יש להבריש את הפרווה מדי יום ולבדוק שהפרווה לא נכנסה לו לעיניים ולאוזניים, כי הוא עלול לסבול מדלקות עיניים ואוזניים. אם הפרווה ארוכה מדי אפשר לקשור באמצעות קוקייה. הוא סובל מחום וקור קיצוניים, ותמיד יש לוודא שהוא מצוי במקום בטמפרטורה נוחה.

גידול גורי שיצו

גורי השיצו נולדים בגודל זעיר מאוד, ויש לשים לב, כי אם ביקשתם לאמץ אחד כזה, רצוי מאוד לוודא שסיימו גמילה מחלב האם בבית הגידול וקיבלו את כל החיסונים הנדרשים. כמו-כן, חובה לקחת את הגור לווטרינר בכדי לוודא כי הינו בריא. כבר בראשית הדרך בבית, קיימת חובה להשגיח על חום גופו ועל תזונה מתאימה במינון נכון (להתייעץ עם ווטרינר).

כמובן, לא להשאיר לבד בבית לאורך זמן, ומומלץ לתחום את הגור במתחם מגודר (גדר תיחום) שלא יוכל להגיע למקומות לא רצויים בבית לרבות השירותים (סכנת טביעה). בנוגע לתזונה וכמויות יש להיוועץ בווטרינר מומחה ואף בחנויות לבעלי חיים עליהם ניתן לסמוך. כבר בגיל צעיר יש להתחיל בנוהל אילוף משך 15 -30 דקות ליום.

אופי וטמפרמנט

השיצו הוא גזע כלבים הידוע באופי המיוחד שלו כחיית מחמד משפחתית. עם המראה המקסים והטבע החביב שלהם, הם יכולים להביא שמחה עצומה לכל בית. שיצו הם אוהבים ונאמנים להפליא, מה שהופך אותם לבני לוויה מצוינים למשפחות בכל הגדלים. הם משגשגים על ידידות אנושית ונהנים להיות חלק מהפעילויות המשפחתיות. הטמפרמנט השובב והידידותי שלהם עושה אותם נהדרים עם ילדים, ולעתים קרובות הם נתפסים כעדינים וסבלניים כלפי ילדים.

עם זאת, חשוב לציין שגם שיצוס יכול להיות אתגר לפעמים. הם ידועים בעקשנות ובטבע העצמאי שלהם, מה שיכול להפוך אותם לאימון קצת מאתגר. אבל עם אימון עקבי וחיזוק חיובי, הם יכולים להפוך לחיות מחמד מתנהגות היטב וצייתניות. בסך הכל, השיצו יכול להיות צרור של שמחה למשפחה, להכניס צחוק, אהבה ואושר לתוך הבית.

פעילות גופנית ואילוף

לשיצוס צורכי פעילות והדרכה ייחודיים הדורשים תשומת לב מסור מבעליהם. למרות גודלם הקטן, יש להם רמת אנרגיה גבוהה באופן מפתיע והם דורשים פעילות גופנית סדירה כדי לשמור על גירוי נפשי ופיזי. טיולים יומיומיים, זמן משחק וצעצועים אינטראקטיביים חיוניים למניעת שעמום והתנהגות הרסנית. בנוסף, ידוע ששיצו הם בעלי אופי רגיש. ולכן, חשוב לגשת לאימון שלהם בסבלנות ובחיזוקים חיוביים. עקביות וחזרה הם המפתח כאשר מלמדים אותם פקודות וטריקים.

חשוב לזכור ששיצוס יכול להיות עקשן לפעמים, אז זה עשוי לקחת קצת זמן ומאמץ כדי לראות תוצאות. שיעורי אימון צייתנות מקצועיים יכולים גם להיות מועילים. מכיוון, שהם מספקים סביבה מובנית ללמידה וסוציאליזציה. ראוי לציין שהשיצו משגשג בסביבה רגועה ושלווה. לכן, הימנעו משיטות אימון קשות או משמעת מופרזת. בגישה ובמחויבות הנכונים תוכלו לענות בהצלחה על צורכי הפעילות והאימון הייחודיים של שיצו וליהנות ממלווה מחונך ומאושר.

בעיות בריאות נפוצות בקרב הגזע

שיצו, כמו גזעי כלבים רבים אחרים, נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות שעל הבעלים להיות מודעים להן.

בעיות שיניים– שיצוס נוטים להצטברות אבנית ומחלות חניכיים. טיפול שיניים קבוע, כגון צחצוח שיניים ומתן צעצועי לעיסה, יכול לסייע במניעת בעיות אלו.

בעיות עיניים– כולל ניוון רשתית מתקדם וכן קטרקט. בדיקות עיניים סדירות וטיפול מהיר חיוניים לשמירה על הראייה שלהם.

תסמונת דרכי הנשימה ברכיצפלית-התסמונת עלולה לגרום לקשיי נשימה. חשוב לספק להם סביבה קרירה ומאווררת היטב כדי למנוע התחממות יתר.

לוקסציה של הפיקה– מצב שבו פיקת הברך מחליקה ממקומה, וגורמת לאי נוחות וצליעה. פעילות גופנית סדירה ושמירה על משקל בריא יכולים לעזור להפחית את הסיכון למצב זה.

אמנם אלו הן כמה בעיות בריאותיות נפוצות, אבל חשוב לציין שלא כל השיצואים יחוו אותן.
בדיקות וטרינריות סדירות, תזונה מאוזנת והקפדה על חיסונים לכלבים ותרופות מונעות יכולים לסייע רבות בשמירה על השיצו שלך בריא ושמח.
מודעות לבעיות הבריאות הפוטנציאליות הללו ונקיטת אמצעים יזומים יכולים לעזור להבטיח חיים ארוכים ומספקים לחבר הפרוותי שלך.

תזונה מומלצת לגזע שיצו

תזונה נכונה וטיפוח חיוניים לבריאותו ולרווחתו של השיצו שלך. בכל הנוגע לתזונה שלהם, חשוב לספק להם מזון לכלבים איכותי המותאם במיוחד לגזעים קטנים.
לשיצו יש צרכים תזונתיים ייחודיים. אז חפשו מזון המכיל תערובת מאוזנת של חלבונים, פחמימות ושומנים. הימנעו מהאכלת יתר. שיצואים נוטים להשמנה, שעלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות.
הקפידו לספק מים טריים בכל עת כדי לשמור על לחותם.

טיפוח הוא היבט חשוב נוסף בטיפול בשיצו. הפרווה הארוכה והיוקרתית שלהם דורשת תחזוקה שוטפת כדי למנוע קשרים הסתבכות. מומלץ לצחצח אותם מדי יום כדי לשמור על פרווה נקייה וללא קשרים.
יש צורך גם ברחצה סדירה, בדרך כלל כל שלושה עד ארבעה שבועות, באמצעות שמפו עדין לכלבים. שימו לב במיוחד לאזור הפנים שלהם. שכן, שיצוס מועדים לכתמי דמע. ניגוב הפנים שלהם עם מטלית לחה יכול לעזור לשמור על האזור נקי.

חיתוך הציפורניים שלהם חשוב כדי למנוע אי נוחות ופציעה אפשרית. אם אתה לא מרגיש בנוח לעשות את זה בעצמך, מעצב מקצועי יכול לעזור לך. זה גם חיוני לנקות את האוזניים שלהם באופן קבוע כדי למנוע זיהומים. נגב בעדינות את פנים האוזניים שלהם עם צמר גפן לח או השתמש בתמיסת ניקוי אוזניים מומלצת על ידי וטרינר.

טיפול שיניים– צחצוח שיניים של הShitzu שלך באופן קבוע עם מברשת שיניים ומשחת שיניים ספציפיים לכלב יכול לעזור במניעת בעיות שיניים כמו הצטברות אבנית ומחלות חניכיים. בנוסף, אספקת לעיסות שיניים או צעצועים המיועדים לקידום בריאות השיניים יכולה להיות מועילה.

לסיכום

השיצו הוא גזע ייחודי הדורש גישה ייחודית. עם הכשרה נכונה, תזונה וטיפול, הם יכולים להוות תוספת נפלאה לכל משפחה. האופי המיוחד שלהם, למרות שדורש קצת מאמץ כדי להבין ולטפח, שווה את ההשקעה. זכרו, שיצו שמח ובריא הוא לא רק חיית מחמד, אלא בן משפחה.

בפט בסט נשמח לתת מענה בכל שאלה ולהתאים אוכל לשיצו המתוק שלך וכמובן את כל הציוד הנדרש לטובת גידול שי צו בריא ומאושר.

כתבות נוספות

בעיות עור אצל חתולים
ניופאונדלנד
בעיות דנטליות חתולים
איך אדע שהדג שלי חולה? הכל על מחלות דגים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן