משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

רועה בלגי (מלינואה בלגית – Belgian Shepherd)

תוכן עניינים

הרועה הבלגי כלב גדול, בעל מבנה שרירי וחזק ביותר יכול לשמש ככלב שמירה. מדובר בכלב מלא באנרגיה, היכול לשמש ככלב משפחה, אך דורש המון תשומת לב וניסיון מצד הבעלים, זאת בשל הרצון העז שלהם לפעילות ספורטיבית (מעולים בספורט) ואימונים קשים.

מאחר והרועה הבלגי הינו כלב חכם הוא מאוד קל לאילוף. הוא טוב עם בני אדם וילדים, ויגן על בני משפחתו ולא יהיה כלפיהם מסוכן למרות מראהו האגרסיבי. לרועה הבלגי עדיפות גבוהה לחיות בתוך בית עם חצר.

היסטוריית הגזע

המלינואה הבלגית גדלה ונקראה על שם העיר Mechelen (מבוטא "Malines" בצרפת) באזור הצפון-מערבי של בלגיה בסוף המאה ה-19.

הגזע פותח על ידי חקלאים בלגים, מצאצאי כלבי רועים מקומיים. בלגיה היא מדינה קטנה, בימים אלה, החוות היו קטנות. 1 עד 20 דונם עם רק כמה פרות לשימוש החקלאים. הכלב עשה הכל, משמירה על החווה ועדר, ועד משיכת עגלות ומעקב אחר עדרים קטנים של כבשים, עיזים, אווזים וברווזים.

ללא גדרות על השטח, המלינואה הבינו את הגבול ולא היו צריכים יותר מדי אילוף. עם רעיית צאן יעילה ונהדרת, הכלב הזה הסתמך על היכולת האינסטינקטיבית שלו להזיז את החיות.

כלב בעל נאמנות בלתי מתפשרת – תפקידיו בכוחות הביטחון

בישראל ובעולם משתמשים בכלבים מסוג מלינואה בצה"ל ביחידת עוקץ, במשטרה, בעיקר למטרות שמירה ואיתור סמים. הוא יתקוף את האויב ללא היסוס ולאחר מתן פקודה מצד בעליו.

כפי שכתבנו, הרועה הבלגי דורש המון פעילות גופנית ואימונים, והוא יכול להתאים לאלה מבינינו שאוהבים לרוץ לטייל או לטפס. הוא מאוד קל לאילוף ועל כל הצלחה שלו באימונים שווה לתת לו מחמאה "כלב טוב" "כלב מצוין" "כל הכבוד" ועוד והוא יבין זאת עד הסוף ויעריך.

מראה רועה בלגי

בעל מראה אלגנטי, חזק ויציב. פרוותו קצרה וצפופה בצבע בהיר וראשו בצבע שחור. גובהו עשוי להגיע ל – 61–66 ס"מ, משקלו 29–34 ק"ג ונקבה 56-61 ס"מ  ומשקל 25–34 ק"ג.

רועה בלגי -מלינואה

הגזע נחשב לבריא, אך כמו הרועה הגרמני עשוי לסבול מכשל במפרק הירך בבגרותו. את הפרווה חשוב להבריש מדי יום שכן הם נוטים להשיר הרבה שיער.

גידול של כלב רועה בלגי

גורי הרועה חמודים ביותר, ונוחים והכי חשוב מאוד קלים לאילוף ומשמעת מראשית חייהם. גורי הרועה הבלגי מאוד יאהבו תשומת לב אהבה וחיבוקים וגם מאוד יאהבו פקודות "גש" תביא" "איפה הכדור" ועוד. יש לשים לב, כי אם ביקשתם לאמץ אחד כזה, רצוי מאוד לוודא שסיימו גמילה מחלב האם בבית הגידול וקיבלו את כל החיסונים הנדרשים. כמו-כן, חובה לקחת את הגור לווטרינר בכדי לוודא כי הינו בריא.

כבר בראשית חייו, קיימת חובה להשגיח על חום גופו ועל תזונה מתאימה במינון נכון (להתייעץ עם וטרינר).

כמובן, לא להשאיר לבד בבית לאורך זמן. ומומלץ לתחום את הגור במתחם מגודר שלא יוכל להגיע למקומות לא רצויים בבית לרבות השירותים (סכנת טביעה). בנוגע לתזונה וכמויות יש להיוועץ בווטרינר מומחה ואף בחנויות לבעלי חיים עליהם ניתן לסמוך.

פעילות ספורטיבית

חיוני למלינואה הבלגית לקבל פעילות גופנית יומיומית נמרצת וגירוי נפשי. אחרת, הם עלולים להיות מודאגים או לפתח בעיות התנהגות. שאפו לפחות שעה עד שעתיים של פעילות גופנית ביום. כולל הליכה מהירה, ריצה, טיולים ומשחק אחזור. גזע זה הוא גם מועמד מצוין לספורט כלבים או כל פעילות הכרוכה במיקוד וסיבולת כדי לאתגר את המוח והגוף שלהם.

זכרו,: המלינואה הבלגית שלך זקוקה ליותר פעילות גופנית מאשר גזעים רבים אחרים. כמה הליכות קלות אינן מספיקות. אלא אם כן אתה רץ כ-5 קילומטרים ביום עם הגור שלך. הקפידו לקבוע זמן לפעילות גופנית נמרצת לאורך היום.

שימו לב שאינסטינקט הרועים של המלינואה הבלגי עשוי ליצור נטייה לרדוף אחרי מכוניות, אופניים וכיו״ב.

טיפוח הגזע

טיפוח הוא כנראה החלק הקל ביותר בבעלות על מלינואה בלגית. יש להם פרווה קצרה ישרה ועמידה בפני מזג אוויר עם פרווה צפופה.  באופן כללי, יש צורך במעט יותר מטיפוח בסיסי. הקפד לצחצח לפחות מדי שבוע כדי להסיר פרווה רופפת ולמנוע מחצלות. הנשירה גוברת לעתים קרובות ככל שמזג האוויר משתנה באביב ובסתיו. מה שמחייב צחצוח ושאיבת אבק סדירים יותר .

בדקו אם הכלב שלכם צריך לקצץ ציפורניים בערך פעם בחודש. יש כלבים שיכולים לעבור זמן רב יותר בין גזירת הציפורניים אם הם שוחקים את הציפורניים באופן טבעי באמצעות פעילות, כגון הליכה על המדרכה. כמו כן, שאפו לצחצח שיניים מדי יום.

כתבות נוספות

באסט האונד
הריון כלבים – המדריך המושלם, שבוע אחר שבוע
מיין קון
פפיון

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן