משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ניקוי שיניים לכלב – למה זה כל כך חשוב?

תוכן עניינים

כפי שפרסמנו בעבר במאמר על מזון דנטלי לכלבים, ישנן לא מעט דרכים לשימור ולתחזוקת שיניהם של כלבינו האהובים. אלא שכל אותן אלטרנטיבות נהדרות, לא ישיגו עבורנו את התוצאות הסופר איכותיות שכרוכות בתהליך ניקוי שיניים לכלב באופן יסודי על בסיס קבוע.

במאמר שהכנו במיוחד עבורכם נסביר ונפרט מדוע ניקוי שיניים לכלב כה חשוב והכרחי כחלק מהטיפול הבסיסי השותף שנרצה להעניק לחברינו ההולכים על ארבע. על מנת להפוך את חיינו המשותפים איתם למהנים הרבה יותר. חשוב רק לזכור ולהבין שלשם כך קיימים בפנינו מגוון רחב של מוצרי טיפוח והגיינה לכלב. מטרתם להקל ולעזור לנו באופן משמעותי לשמור על טיפוחם של חברינו הכלבים ללא כל קושי של ממש.

בלי יותר מדי הקדמות מיותרות, בואו נראה בעצם מהן הסיבות העיקריות העומדות מאחורי פעולת ניקוי שיניים לכלב.

הסיבות לניקוי / צחצוח שיניים לכלבים

שיני גורים חלשות יותר מהשיניים של כלבים בוגרים

באופן רציונלי בלתי נמנע, שיניהם של הגורים הצעירים יותר, ובכלל של כלל היצורים החיים אשר נוכחים בשלבים הראשונים לחייהם, לרוב יהיו חלשות מאוד ביחס לכלבים הבוגרים יותר. רק לצורך המחשה, למעלה מ-75% מכלל הגורים נוטים לחלות במחלות חניכיים שונות בשנתיים הראשונות לחייהם. אותן מחלות למעשה משפיעות רבות על חוזק השיניים של כלבינו בהמשך חייהם. החל מחניכיים ושורשים חלשים ועד לרצועות חניכיים מסובכות שיגרמו סבל ותסכול רב בקרבכם ובעיקר בקרב כלבכם. צחצוח שיניים לכלב שלכם על בסיס קבוע, עלול למזער ואף למנוע כל סיכוי לחלות באותן מחלות. מעשה אשר מוכרח להיות חלק אינטגרלי בלתי נפרד בכל הקשור לטיפול השוטף באותם יצורים מקסימים.

ניקוי שיניים לכלב
ניקוי שיניים לכלב שלכם על בסיס קבוע, עלול למזער ואף למנוע כל סיכוי לחלות באותן מחלות.

שמירה על הפלאק

ניקוי שיניים לכלב על בסיס קבוע, עלול ל'הזיק' לביופילם הדנטלי בכך שהוא מונע ממנו להיערם. בכך הוא למעשה מצמצם באופן משמעותי את הצטברות אבני השיניים. שמירה על הפלאק באופן מבוקר עלול להבטיח כמעט בוודאות שיניים בריאות וחזקות לאורך זמן רב.

היווצרות חיידקים בשל אי צחצוח שיניים

כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, קיים דמיון רב בינינו, בני האדם, לבין כלל היצורים החיים. בטח בכל הקשור למערכת הבריאותית שממוקמת בפינו. כחלק מהזנחה מתמשכת של שינינו ושל שיניהם של כלבינו, תיווצר שכבת חיידקים אשר עד במהרה יהפכו למן שכבת סיד קשה שתופיעה על פני השיניים. כתוצאה מחוסר ניקוי שיניים לכלב לאורך זמן, אותן שכבות חיידקים שהצטברו האחת על השנייה יהפכו לחומר חום-צהבהב הנקרא פלאק. לכן, ברגע שתזהו את הפלאק על שיניו של כלבכם, תוכלו מיד לאבחן זאת כתוצר לוואי של טיפול מוזנח ולוקה בחסר מצדכם, בתקווה שתפעלו למיגור התופעה כמובן.

ניקוי שיניים לכלב
כתוצאה מכך, אותן שכבות חיידקים שהצטברו האחת על השנייה יהפכו לחומר חום-צהבהב הנקרא פלאק.

הזנחה ממושכת משפיע על איברים אחרים

ניקוי שיניים לכלב לא מסתכם אך ורק בייצוב מערכת חיסונית בריאה וחזקה לכלל חלל הפה ועל כל המשתמע מכך, אלא גם על כל הגוף כולו. הזנחה ממושכת של החניכיים והשניים עלולה לבוא לידי ביטוי במחלות הרסניות ומתסכלות ואף בקריסתם של כלל האיברים השונים. טיפול ממוקד ונכון לאורך כל הדרך יעזור להבטיח חיים בריאים ושמחים נטולי הפרעות לא מחויבות.

אובדן שיניו של הכלב האהוב שלכם

דלקות וזיהומים בחניכיים, נסיגת חניכיים והרס העצם סביב שורשי השן. כל אלו נובעים מהימצאות בקטריות בחלל פיו של כלבינו. כתוצאה ישירה מאותו פלאק אשר ממלא את שיניו של האחרון. כמו כן, כל אותן המחלות אשר ציינו קודם לכן, עלולות להוביל לאובדן שיניו של הכלב בשלבים המאוחרים יותר לחייו. דבר מתסכל ומרגיז מאין כמוהו אם אתם שואלים אותנו.

השפעה על התנהגות הכלב

ישנם לא מעט תסמינים אשר עלולים לרמז לנו על תקלה כלשהי בשיניו ובחניכיו של הכלב המקסים שלנו. החל מהתעלמות מוחלטת מהמשחקים השונים ועד לשפשוף פניהם בעצמים השונים על מנת להקל את הכאב. אי ניקוי שיניים לכלב הוא מתכון לאסון כפי שכבר וודאי כולנו מבינים. לכן מומלץ לגשת עם אותו יצור מסכן לאיש מקצוע מקצועי שיאבחן את חומרת הבעיה. הוא ימליץ על דרכי טיפול נכונים אשר 'יחסלו' את התופעה.

ניקוי שיניים לכלב
ניקוי שיניים לכלב לא מסתכם אך ורק בייצוב מערכת חיסונית בריאה וחזקה לכלל חלל הפה אלא גם על כל הגוף כולו.

גזעים קטנים נוטים למחלות חניכיים

רוב הגזעים הקטנים יותר (שנאוצר, צ'יוואווה, פומרניאן ועוד) נוטים לחלות במחלות חניכיים בגיל צעיר מאוד כתוצאה מגנטיקה לקויה במעט. ניקוי שיניים לכלב הוא דבר חשוב מאין כמוהו, קל וחומר כשמדובר באותם גזעים חסרי מזל.

עוד מאמר שלנו הגיע לסיומו, מקווים כהרגלנו שהצלחנו ללמד אתכם דבר חדש או שניים בכל הקשור לטיפול ולגידול כלבים – נשמח לשמוע ממכם על החוויות האישיות שלכם עם כלבכם ואף לקבל טיפים שיעזרו לשאר חברי הקהילה שלנו.

לשאלות ולמאמרים נוספים, אנא לחצו על הקישורים הבאים:

מאמרים וטיפים בנושא בעלי חיים

שאלות ותשובות נפוצות שכל בעלים היה שמח לדעת

כתבות נוספות

דני ענק
חולמים לגדל דג דיסקוס? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת
אקבש (Akbash) 
ניקוי שיניים לכלב – למה זה כל כך חשוב?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן