משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גורי כלבים – מחלות שכיחות שחובה להכיר

תוכן עניינים

למרות שהיינו שמחים לכתוב על מאמר העוסק בחלקים הכיפיים יותר שכרוכים בגידול בעל חיים, החלטנו לשתף אתכם במידע חשוב מאין כמוהו שעל כולנו כאחד להיות מודעים אליו – מחלות נפוצות בקרב גורי כלבים.

גורי כלבים צעירים, בדומה אלינו לבני האדם, מתקשים לרפא את גופם באופן טבעי מהסיבה הפשוטה שהמערכת החיסונית שלהם עדיין לא חזקה דיי על מנת להבריא בזמן סביר בכוחות עצמם; זוהי גם הסיבה שחשוב להיות ערניים לכל שינוי שחל במצבם הרפואי של חברינו הקטנטנים תוך שאנחנו מזהים ומאבחנים את התסמינים השונים, עליהם נרחיב מיד.

ברגע שנבין על מה עלינו לשים את האצבע בכל הקשור למצבם הרפואי של גורי כלבים צעירים וחלשים, נוכל לייצר תחושות רוגע וביטחון מבלי לצאת מהכלים בכל פעם שכלבנו מתעטש. ידע שווה כוח, ובמקרה הנ"ל הוא גם שווה זמן יקר.

פרוו (Parvo)

פרווירוס, או בשמו המוכר יותר פרוו, משפיע בעיקרו על גורי כלבים צעירים של ממש, לרוב על כאלו שטרם קיבלו את מלוא החיסונים הנדרשים. למרבה הצער, מחלה זו עלולה להיות קטלנית למדיי כשהזנחה מצדנו ככל הנראה תוביל למוות אכזרי של כלבנו.

גורי כלבים
הזנחה מצדנו עלולה להוביל למוות אכזרי.

הסימפטומים של 'פרוו' כוללים בתוכם שלשולים המכילים דם, הקאות, עייפות ואובדן תיאבון. כל זאת נגרם כתוצאה מהידבקות בווירוס שיכולה להיווצר במספר דרכים שונות כמו חשיפה באוויר, במזון, במים וכו'. במידה וכלבכם אכן סובל מ'פרוו', ככל הנראה הוא ייאלץ להתאשפז בבית חולים לחיות כשזמן ההחלמה נע על הסקאלה שבין שבוע לשבועיים.

אמנם כלל הגזעים כאחד עלולים לחלות במחלה הנוראים הזו, אך ישנם מספר גזעים שהסבירות שלהם לחלות גבוהה הרבה יותר, ביניהם רוטוויילרים, דוברמנים-פינצ'רים ופיטבולים אמריקאים. ללא טיפול שיעור התמותה עומד על כ-90% בעוד מנגד, טיפול עלול להקנות סיכוי של 80% להבריא.

דיסטמפר (Distemper) – כלבלבת

דיסטמפר, בדומה לפרוו, נפוץ יותר בקרב גורי כלבים צעירים כשהבראה מן המחלה לא בהכרח מבטיחה מערכת בריאותית תקינה. כלומר, גורי כלבים אשר סבלו מהנגיף בגופם, לא מעט פעמים סובלים מנזק נוירולוגי קבוע לצמיתות, אך למרות היותה כזאת, מתן כל החיסונים עלול לחסל כל סיכוי של כלבכם לחלות בה.

הסימפטומים של 'דיסטמפר' באים לידי ביטוי בצורת שלשול צהוב, בעיות נשימה ואובדן תיאבון כשמעל לכל ניתן להבחין בהתנהגות עצבנית ולא שגרתית מצדם של חברינו הגורים.

טיפול נכון ומהיר במחלה הקטלנית הזו עלול להבטיח את שלומו של הכלב שלכם, כשבמקביל חשוב לשים לב לתקופת ההשגחה שהוגדרה מלכתחילה בכדי לאבחן כל שינוי בריאותי שעלול להתגלות כנזק בלתי הפיך, לנו ובעיקר לכלבנו.

קנל (Kennel) – 'כליות משתעלות'

מחלה זו אמנם מוגדרת כמסוכנת פחות מהאחרות אך שלא תטעו – גורי הכלבים אשר סובלים ממנה, ללא ספק סובלים! מלבד העובדה שמדובר במחלה מדבקת שנוטה להתפשט בקלות, היא מתאפיינת בשיעולים כבדים חוזרים ונשנים שמשפיעים רבות על תפקודו הכללי של הגור החולה.

גורי כלבים
טיפול מוקדם ורציני יבטיח את שלומו של הכלב שלנו.

כפי שכבר ציינו קודם לכן, המחלה אינה קטלנית, בטח ביחס לאחרות, אך מומלץ לטפל בה כמה שיותר מהר במטרה למנוע ולהסיר כל חשד להתפתחות שלה, ובכך למעשה להבטיח את שלומו של חברינו המקסים. הזנחה של הטיפול עלולה לגרום להידרדרות של ממש במצבו הבריאותי של כלבנו עד לכדי גרימת נזק בלתי הפיך.

וומוטינג (Vomoting) – הקאות

חשוב להבין שהקאות בקרב גורי כלבים, לעיתים עלולות לסמן על מחלה קשה מאוד. אין זה אומר שכל אקט של הקאה מצריך מאיתנו טיפול יוצא דופן, אך למען הסר ספק – מומלץ לגשת לווטרינר מוסמך או אפילו לחנות החיות שלכם (כזאת שמתאפיינת באנשי מקצוע רציניים שיכולים לתת לכם מענה) במטרה לאבחן אם אכן מדובר במחלה קשה.

לדוגמא, גורי כלבים אשר נוטים לאכול מהר מדי, עלולים למצוא את עצמם מקיאים לעיתים תכופות הרבה יותר, ללא כל קשר למצבם הבריאותי. לכן, כפי שכבר הבנתם את הרעיון המרכזי של המאמר הנ"ל, היו ערניים ומעורים במצבו של כלבכם – לא מעט פעמים גישה נכונה מצילה חיים!

דיאראה (Diarrhea) – שלשולים

שלשולים אצל גורי כלבים, בדומה לסעיף הקודם, עלולים לרמז על מחלה רצינית שתקפה את חברנו ההולך על ארבע. בין אם מדובר ב'פרוו' ובין אם תולעים במעי שמפחיתים באיכות חייו של הגור שלנו, שלשולים הם מדד לא רע בכלל בכדי להבין שמשהו לא תקין.

המפתח להבנה האם אכן מדובר בשלשול המרמז על סכנה ממשית בגדר חירום, היא פשוט לבדוק את האחרון עצמו. במידה ותיווכחו לצואה שחורה, לדם או אפילו לריח רע, גשו לבעל מקצוע מורשה שיבדוק את כלבכם – ככל הנראה מדובר במצב לא תקין מסוכן.

בנוסף, ללא כל קשר לסממן כזה או אחר בו הבחנתם, דאגו לעקוב אחר מצבו הבריאותי של כלבכם על בסיס קבוע, החל מהצואה אותו הוא עושה ועד לזמן המנוחה שלו. אנחנו הם הבעלים הבלעדיים של כלבינו ואך ורק אנחנו – אם לא נדאג לו, אף אחד אחר לא יעשה זאת במקומנו.

פרעושים וקרציות

כפי שפרסמנו בעבר על מאמר העוסק בנושא 'קרציות ופרעושים אצל כלבים – 8 טיפים למניעה', פרעושים וקרציות תמיד יימצאו בקרבת חברינו ההולכים על ארבע. במידה וכלבינו סובל ממחלה כזו או אחרת, מגע עם שרצים ומזיקים עלול רק להחמיר את מצבו ולהאיץ את המחלה.

פרעושים וקרציות תמיד יימצאו בקרבת כלבינו.

הפרעושים והקרציות, שמעצם קיומם נוטים להתפשט מגוף אחד למשנהו, מעבירים לא מעט מחלות לסביבות השונות אליהן הם מגיעים, שלא נדבר על סימפטום הגירוד שלא תורם כלל (בלשון המעטה) למזג הרוח של חברינו.

עלינו לשאוף תמיד למצבים האידיאלים ביותר וכאן, לצורך העניין, המטרה שלנו תהיה לשמור על כלבינו נקי ונטול מזיקים כחלק מאורח החיים הנורמטיבי שלו. מלבד רצוננו שיהיה לנו בעל חיים בריא וחזק, תמיד נעדיף סביבה נקיה ורגועה, שכפי שכולנו מבינים, מושפעת ישירות מחברינו הכלבים.

בשורה התחתונה אסור לנו להיות שאננים בשלבים הראשונים להתפתחות של כלבינו ובכלל – טיפול נכון ומהיר עלול לשנות ולעיתים אף להציל חיים. חברינו מפקידים את חייהם בידינו ולכן עלינו לעשות את כל שביכולתנו על מנת להשקיט ולהרגיע את ביטחונם.

מאמר נוסף הגיע לסיומו, מקווים כרגיל שהצלחנו לעזור וללמד אתכם דבר אחד או שניים בנושא גידול גורי כלבים. למידע נוסף בנושא, בקרו במאמר אינפורמטיבי ויעיל במיוחד שהכנו על 'גורי כלבים – 10 טיפים לגידול גורים'.

מוזמנים להגיב ולפנות אלינו עם כל שאלה בה נתקלתם – ואנחנו כבר נדאג לחזור אליכם!

כתבות נוספות

ראו הוזהרתם: צמחים רעילים ומסוכנים לחתולים
פומסקי
איזה מזיקים עלולים להגיע עם בעלי חיים ואיך מטפלים בהם?
אוסטרלי מיסט

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן