משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

מה מותר לכלבים לאכול ?

תוכן עניינים

מכירים את המושג 'אהבה חונקת'? למרות שמדובר במושג מטאפורי בעיקרו, לעיתים הביטוי עלול להתממש פשוטו כמשמעו בכל הקשור לנושא מזון לכלבים (ועל אחת כמה וכמה על גורים שהמערכת החיסונית שלהם טרם התפתחה במלואה). הדבר הנורא מכל הוא שזה תלוי אך ורק בנו – בבעלים של אותה חיה מקסימה.

למרות שכולנו רגישים לחברינו ההולכים על ארבע, לבטח כשאנחנו 'מקבלים' מהם את מבט עיני הכלב המהפנטות שלהם. חשוב להבין שפינוק יתר באמצעות מתן מאכלים וממתקים אסורים עלול לפגוע רבות במצבם הבריאותי עד לכדי הריגה אכזרית שלהם.

אז טרם תחליטו להיות 'הורים טובים' לכלבכם ולפנק אותם בחטיף או במאכל כלשהו. עשו לעצמכם ולחיית המחמד שלכם טובה ובדקו אם בכלל מדובר במזון לגיטימי וראוי לאותו בעל חיים ספציפי.

לפניכם רשימת המאכליםהחומרים שאסור לתת לכלבים ללא יוצא מן הכלל

אבוקדו

החומר 'פרסין', אותו אפשר למצוא בזרעים, בעלים ובכלל בכל דבר הקשור באבוקדו. הוא אמנם לא מסוכן לנו לבני האדם (בהנחה שאותו אדם לא אלרגי אליו כמובן). אך מנגד, מינונים רבים מאותו חומר עלולים להיות רעילים והרסניים ביותר עבור חברינו הכלבים ככלל ועבור גורים בפרט.

במידה ויש בסביבתכם גינת גידולים המכילה בתוכה אבוקדו, תחמו את האזור. אל תאפשרו גישה לכלבכם התמים בשום מצב. מלבד מניעת הידרדרות במצבו הרפואי של האחרון, תרוויחו סביבה ממושמעת ומסודרת נטולת מזון אסור לכלבים.

מזון לכלבים - אבוקדו
אבוקדו – מסוכן לכלבים.

אגוזים ושקדים

אין ממש צורך להרחיב על הסכנות שטמונות במתן אגוזים ושקדים לכלבים. הסיבה הפשוטה שכולנו מבינים את הסיכוי שלהם להיחנק כתוצאה מאכילה שלהם. אגוזים ושקדים עלולים להכיל בתוכם חומרים רעילים ולכן הם נתפסים כסוג מזון רעיל ומסוכן לכלבים.

אלכוהול

אז נכון שאלכוהול הוא לא בדיוק מזון לכלבים אך הוא בהחלט יכול להימצא כאחד המרכיבים במאכלים השונים המוכרים לנו. בדיוק כפי שאלכוהול משפיע על בני אדם (בעיקר על הכבד ועל המוח), כך הוא גם משפיע על יצורים חיים אחרים ועל כלבים וגורים בפרט. אלא כשמדובר על הולכים על ארבע – ההשפעה עלולה להיות קטלנית ועוצמתית הרבה יותר.

אפרסקים ושזיפים

חשיפה לכמות מזערית עלולה להוביל לדיכוי והריסה של מערכת העצבים, לקשיים בנשימה, להקאות ולשלשולים. לעיתים אף להוביל למוות כשבדומה אלינו – גם אצל כלבים גודל הנזק מושפע בעיקר מגודל הכלב.

אלו בינינו שלא יודעים, שני סוגי הפירות הנ"ל מכילים בתוכם חומר הנקרא 'ציאניד'. חומר רעיל ומסוכן מאוד לכלל בעלי החיים באשר הם ללא יוצא מן הכלל. היחשפות אליו במינונים גדולים יחסית עלולה להוביל לתרדמת ולעיתים אף למוות.

בנוסף לכך, הגרעינים והחרצנים המצויים באותן פירות עלולים לגרום לחסימות ולדלקות במעיים. מה שעלול להוביל גם הם להידרדרות במצבו של כלבכם התמים והמסכן. שלא נדבר עם גורים בעלי ושט וקני נשימה קטנים למדיי.

אפרסקים ושזיפים
אפרסקים ושזיפים – מכילים ציאניד.

ביצים חיות

האכלת כלבים באמצעות ביצים חיות עלולה להיות מסוכנת מאוד. אותן ביצים מכילות בתוכן חיידקים 'רעים' כמו 'סלמונלה' וכן 'אי.קולי' – דבר שעלול להוות בעיה של ממש בכל הקשור לסוגי מזון מותרים לכלבים.

בנוסף לחיידקים הנ"ל, ביצים חיות מתאפיינות באנזים אשר במהותו מקשה על ספיגת ויטמין בי. בכך למעשה הוא גורם לבעיות עור ופרווה אצל בעלי חיים.

בצל ושום

שניים מהמאכלים המסוכנים ביותר שתוכלו למצוא ברשימה, ללא כל קשר לצורת ההגשה שלהם. הם עלולים להרוס את תאי הדם של כלבכם ואף לגרום לו לאנמיה חמורה מאוד כשאין צורך בכמויות גדולות של ממש.

ישנם מספר תסמינים שעל פיהם נוכל לזהות כי כלבינו אכן 'הורעל' והם: אובדן תיאבון, הקאות, חולשה, עייפות, קוצר נשימה ועד לכדי קריסת מערכות טוטאלית.

בצק שמרים

בדיוק כפי שבצק תופח טרם בכלל התחלנו בתהליך האפייה, באופן זהה לחלוטין זהו גם התהליך שקורה בעת התממשקות הבצק לבין כלבינו. הבצק תופח ומתנפח כך שהוא מותח את חלל הבטן שלו עד לכדי גרימת לחץ וכאבים בלתי נסבלים מאין כמוהם.

בנוסף, לאלו בינינו שלא יודעים, כחלק מתהליך התפיחה של הבצק, השמרים יוצרים אלכוהול. כפי שהסברנו קודם לכן, עלול להוביל להרעלה קטלנית בפני עצמה.

בשר ודגים חיים

עשו לעצמכם טובה וצאו מנקודת הנחה שאין להגיש בשר ודגים לא מבושלים לכלבכם בכלל! מלבד העובדה שסוגי המזון הללו עלולים לגרום לקלקולי קיבה, ישנם דגים ספציפיים אשר יכולים להכיל בתוכם טפילים שעלולים להוביל למוות במקרים מסוימים.

במידה וכלבכם סובל מכך, תוכלו לזהות אצלו תסמיני הקאה, חום והתנפחות ממשית של בלוטות הלימפה. הזנחה מצידנו וחוסר מענה רפואי עלולה להוביל לעיתים אף למוות אכזרי ונורא.

בשר ודגים חיים
בשר ודגים חיים – עלולים להכיל בתוכם טפילים ומחלות.

מוצרי חלב

מוצרי חלב מאז ומעולם הצטיירו כמוצרי מזון 'בעייתיים'. זאת בשל העובדה שהם מובילים לרגישויות ולבעיות במערכת העיכול אשר עלולות לגרום להתפתחויות אלרגיות למוצרי מזון ספציפיים. בנוסף, כתוצאה מאותן התפתחויות אלרגיות, כלבכם עלול למצוא את עצמו מתגרד רוב שעות היום. דבר שעלול לפגוע משמעותית באיכות חייו של האחרון.

מוצרי אפייה ותבלינים

בשל העובדה שכלבים ניחנים בחוש ריח מפותח וחזק מאוד, היחשפות (גם מינימלית) לתבלינים ולחומרים בעלי ריחות חריפים עלולה לגרום לכלבכם לנזק נוראי בלתי הפיך. לכן, מומלץ להרחיק כמה שיותר את הכלב מאותם חומרים ולא לאפשר לו כלל גישה אליהם.

ממתקים ומסטיקים

לא מעט מאכלים, בעיקר ממתקים ומאכלים 'מרזים', לרוב מכילים בתוכם חומר ממתיק מלאכותי העונה לשם 'קסיליטול'. המגע שלו עם המערכת החיסונית של כלבינו עלול להביא לעלייה דרסטית ברמת האינסולין בדמו של האחרון ואף לכשל טוטאלי של הכבד.

לשם כך, ישנם מספר תסמינים המצביעים על פגיעה במערכת הכבד כמו הקאות, עייפות, חוסר קואורדינציה, פרכוסים ואף עוויתות.

מזון לכלבים
ממתקים ומאכלים מתוקים – משפיעים על כלבים כמו על בני אדם וגרוע מכך.

משקאות ומאכלים ממותקים

בדיוק כפי שסוכרים משפיעים על בני אדם, כך הם גם משפיעים על כלבים- מחלות סוכרתיות, השמנת יתר ובעיות דנטליות קשות. אל תקלו ראש בכך ותננו לכלבכם מאכלים מתוקים, גם לא במינונים קטנים יחסית!

מלח

אחד החומרים המסוכנים ביותר לכלבים הינו מלח כשצריכה מרבית שלו עלולה להגביר פגיעה במערכת העיכול ובסגורים של הכלב עצמו. ישנם מספר תסמינים להימצאות ריכוז מלח גבוה בגופם של כלבים כמו רעידות, חום גוף גבוה, פרכוסים, הקאות, שלשולים, דיכאונות ועוד.

ענבים וצימוקים

ענבים וצימוקים מטבעם פוגעים בתפקודם השוטף של הכליות בגופם של חברינו הכלבים. גם חשיפה לכמות קטנה שלהם, כשאחד התסמינים הבולטים לכך הוא הקאות חוזרות ונשנות.

שומן ועצמות

בדיוק כפי שלא נאכל את החלקים השומניים יותר במזון אותו אנחנו צורכים בטענה שהם לא ראויים למאכל. קל וחומר שלא נאפשר לחברינו ההולכים על ארבע לצרוך אותם, ללא כל קשר לרמת העשייה שלהם.

באופן זהה לחלוטין, כך גם ננהג כלפי עצמות, שבאופן טבעי נתפסות כמאכל לגיטימי לכלבים. מהסיבה ששבריהם עלולים לפגוע משמעותית באיבריו הפנימם של הכלב. הקפידו לא לתת כלל עצמות לכלביכם! ניתן לתת להם עצמות לכלבים מיוחדות שיוצרו במיוחד עבורם ולא מהוות סיכון.

קפאין, קפה ותה

הימצאות קפאין בכמויות גדולות בגופו של כלב עלול להפוך לקטלני באופן ישיר ובלתי הפיך. נכון להיום עדיין לא קיים נוגדן תרופתי למלחמה ולמניעת הבעיה. במידה וכלבכם 'הורעל' מצריכה מוגברת של קפאין, הוא עלול להתאפיין בנשימות מהירות וכבדות, תזוזות בלתי פוסקות, עיוותים, רעידות ואף דימומים באזורים מסוימים בגוף.

שוקולד

אין בעל כלבים שלא שמע לפחות פעם אחת על הסכנה שכרוכה במתן שוקולד לחברינו ההולך על ארבע ולמען האמת – טוב שכך. מוצרי השוקולד השונים שמכילים חומר בשם 'תיאוברומין' (רעיל וקטלני לכלבים) כמו שוקולד כהה, שוקולד מריר, פולי קקאו וכו' נחשבים למסוכנים ביותר לכלבים כשלעיתים הם אף יכולים להוביל למוות.

גם אכילת כמו קטנה של שוקולד יכולה להוביל להקאות, שלשולים וגירודים בלתי פוסקים עד לכדי ירידה במצב הבריאותי ובעיקר בתפקוד הלב של אותו בעל חיים מסכן.

שוקולד
שוקולד – מכיל בתוכו 'תיאוברומין' שנחשב לקלטלני עבור כלבים.

תרופות

למרות שתרופות עלולות להציל את חיינו, בכל הנוגע לבעלי חיים ובפרט לכלבים – תרופות עלולות להיות מסוכנות מאוד ואף הרסניות למדיי. במידה ואתם לא בטוחים באלף אחוזים שאכן מדובר בתרופה שמיועדת גם לכלבים, פנו לווטרינר שלכם או אפילו לחנות החיות שלכם במטרה לקבל הכוונה ראויה ונכונה שתמנע בעתיד התאבלות על מעשים טיפשיים ובלתי הפיכים.

לסיכום

כפי שתם וודאי יכולים לראות, ישנם לא מעט מאכלים וחומרים שעלולים לסכן את הכלב שלכם באופן משמעותי למדיי. לכן, הקפידו לבדוק כל מאכל חדש שנכנס לגופו של כלבכם ובכך בעצם תעניקו לשניכם רמת איכות חיים גבוהה נטולת קשיים ובעיות ככל הניתן.

אתם מוזמנים לבקר בקטלוג המקיף של החנות אוכל לכלבים שמאגד בתוכו את כל סוגי המזונות לכלבים.

מקווים כרגיל שהצלחנו לעזור וללמד אתכם דבר או שניים על היצור המקסים שבחרתם לצרף אל משפחתכם. נשמח לשמוע חוות דעת ושאלות (במידה ונתקלתם בכאלה) במטרה להפוך את סביבתנו למקום טוב יותר לחברינו ההולכים על ארבע.

בנוסף, אתם יותר ממוזמנים לבקר במאמר שהכנו על מתכונים בריאים וטעימים לכלבים – הנאה מובטחת!

Pet Best – כי מגיע לבעל החיים שלכם את הטוב ביותר!

כתבות נוספות

5 מחלות גנטיות נפוצות אצל כלבים שכדאי להכיר
כלבים קטנים שמתאימים למשפחות
חרדה מזיקוקים: איך לעבור את יום העצמאות בשלום עם הכלב?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן