משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

מזון טבעי ונא לכלבים – בעד או נגד?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות הפכו דיאטות ושיטות תזונה שונות לכלבים המבוססות על מזון נא, טרי וטבעי לפופולריות במיוחד והן בהחלט מהוות אלטרנטיבה למזון הכלבים המסורתי שכולנו מכירים. לצד טרנדים חמים בעולם תזונת הכלבים כמו מזון נטול דגנים ואפילו מזון טבעוני, גם לתזונה המבוססת על מזון חי וטרי יש את היתרונות והחסרונות שלה. המתנגדים מצד מחד מצביעים על הסכנות הפוטנציאליות באכילה של מזון טבעי לכלבים , בעוד התומכים טוענים כי מדובר על תזונה בריאה ונכונה פי כמה לבעלי החיים שלנו. כמו בהרבה מקרים, גם כאן האמת נמצאת במקום טוב באמצע. בואו נעשה קצת סדר בדברים. 

מהי דיאטת מזון טבעי לכלבים?

תזונה טבעית היא כזו שלא מכילה אף רכיב שעבר תהליך של בישול או עיבוד מסוג אחר. באופן טבעי בניגוד לאוכל הכלבים הקלאסי, זהו לא מזון שמגיע באריזה תעשייתית ובכמות מדויקת. לרכישה קבועה של מזון טבעי יש בהחלט משמעות כלכלית. אלו שרוצים לחסוך כמה שקלים בוחרים לעיתים ללכת על אפשרות של אוכל מופשר או מאכלים שעברו ייבוש לצד המזון הטרי. איזה מזון טרי אנשים מביאים לכלבים? יש לא מעט אפשרויות כמו בשר אפילו כזה שעדיין על העצם, ירקות טריים, כמות מסוימת של דגנים מסוג מסוים, ביצים, פירות ואפילו כמה מוצרי חלב. אפשר למצוא באינטרנט כמה וכמה רעיונות למתכונים, אך לא נדיר לראות גם בעלי כלבים שלא עוקבים אחרי עיקרון מסוים ופשוט מאכילים לפי ראות עיניהם. 

שימו לב – אנחנו לא אומרים אם כן או לא לעשות את זה, אבל חשוב מאד לעשות את זה במודעות ובצורה מסודרת. אם אפשר, לפני שאתם מתחילים בתזונה הזו גשו להתייעץ עם הוטרינר וחשוב לברר מהם המאכלים שאסור לתת בתכלית האיסור. 

למה אנשים הולכים על אוכל טבעי לכלבים?

האוכל המסחרי הוא מאוזן ומדויק מבחינה תזונתית, נגיש ונוח לרכישה ומגיע במחיר סביר. עדיין, יש כאלה שמעדיפים ללכת דווקא על תזונה טבעית לחלוטין ונשאלת השאלה למה? לרוב מדובר על הרצון להעניק לכלב מזון וחומרים טבעיים יותר, לעיתים מתוך חשש ממצבו הבריאותי של הכלב ולפעמים מתוך חוסר אמון ביצרני המזון המסחרי. בנוסף קיים גם מיתוס שאומר שבגלל שאבותיו הקדמונים של הכלב אכלו אוכל טרי בלבד בטבע, זוהי גם התזונה הנכונה עבור כלב הבית כיום (וכמעט אף לא מסתכלים על תוחלת החיים הממוצעת של כלב הבר והזאב כיום שהיא קצרה פי שלושה מזו של כלב הבית). 

יחד עם זאת צריך לזכור שיש גם כלבים עם בעיות רפואיות ואלרגיות שמקשות עליהם לצרוך את מרכיבי המזון המסחרי. כלבים כאלו בהחלט יוכלו להיעזר בתזונה הטבעית ואם עושים זאת נכון היא בהחלט עשויה לתרום למצב הבריאותי בטווח הרחוק. בכל מקרה חשוב להיעזר בתהליך בוטרינר תזונתי מוסמך. יש לבחון את המצב הרפואי של הכלב ולהבטיח שהתזונה תכלול את כל הרכיבים החיוניים להתפתחותו התקינה. 

מהם הצרכים התזונתיים של הכלבים שלנו?

ככלל, במידה ולא מדובר על מצב רפואי ספציפי, הצרכים התזונתיים של כל הכלבים הם פחות או יותר זהים עם כמויות משתנות לפי משקל וגודל כאשר ישנה תזונה ספציפית לשלושה מצבים שונים: כלבים בוגרים, כלבות בהריון וגורים. בדיוק בגלל זה ניתן למצוא כיום בשוק מאות ומותגים ויותר עם מזון לגורים, מזון לכלבים בוגרים, סוגים שונים של מזון רפואי ומבחר אפשרויות של מזון יבש ומזון רטוב

חשוב להבין כי תזונת הכלבים משפיעה באופן ישיר על תפקודי כל האיברים בגוף – על מצב העור והפרווה, על חוזק העצמות, על השרירים ועוד. כלבים זקוקים למגוון רחב של ויטמינים, מינרלים, חלבון, פחמימות מסוג מסוים, סיבים תזונתיים ורכיבים רבים נוספים לתפקוד וגדילה תקינים. כלב שלא יקבל את התזונה הבסיסית לה הוא זקוק עלול לסבול ממחלות שונות, שברים בעצמות ואי תקינויות בהתפתחות ובגדילה. 

כלבים נחשבים לאוכלי כל והצרכים התזונתיים שלהם משקפים זאת. האגודה האמריקאית לתזונת חיות מחמד היא זו שאחראית על הרגולציה בנושא והיא מגדירה את הקווים המנחים לייצור מזון הכלבים. היא למעשה זו שאחראית על בקרת איכות המזון שאתם קונים וזהו תו תקן שמבטיח איזון תזונתי נכון לבעלי החיים. 

תזונה טבעית לכלבים – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • יותר רכיבים טבעיים.
  • אפשרות לבחור באופן מדויק את רכיבי המזון שהכלב שלנו צורך. 
  • אפשרות לבחור את מקור החלבון/פחמימה/ויטמינים ומינרלים שהכלב מקבל. 

חסרונות:

  • פוטנציאל לזיהום בקטריאלי, טפילי או נגיפי מן המזון החי. 
  • פוטנציאל לאיזון תזונתי לא נכון. 
  • סכנה לפציעה באיזור הפה והשיניים וכן פציעה בקיבה כתוצאה משברי עצמות. 
  • עלות גבוהה. 
  • הרבה עבודה ומאמץ בקנייה והכנת המזון.   

החשש הגדול ביותר כשזה נוגע למזון טבעי הוא כנראה הסיכון לזיהום במזון, וזה משהו שיכול לקרות בהחלט גם כשמדובר על מזון שהופשר. סלמונלה, ליסטריה, אי קולי וטפילים כאלו ואחרים הם נפוצים בהחלט על בשר נא והם יכולים לגרום לזיהום חמור אצל כלבים וגם אצלנו בני האדם. כמובן שהדיאטה הזו היא יקרה יותר ותדרוש מכם לרכוש מוצרים טריים שיעלו לכם יותר על בסיס יומיומי כמעט, וכן צריך לקחת בחשבון את המאמץ והזמן שזה ידרוש מכם. 

בשורה התחתונה

כן – תזונה טבעית של מזון נא יכולה להיות טובה לכלב אם עושים זאת כמו שצריך. יחד עם זאת יש גם כמה סכנות וחסרונות מובהקים שצריך לקחת בחשבון. אם תשאלו אותנו – המזון המסחרי האיכותי שניתן לרכוש כיום מספק את כל מה שהכלבים צריכים, ואין סיבה מיוחדת אז לחלוטין רצוי להסתמך עליו כחלק המרכזי של תזונת הכלבים שלכם.  
בפטבסט תוכלו למצוא מזון טבעי לכלבים והצוות המקצועי שלנו ישמח לעזור לכם לבחור את האוכל המתאים ביותר לכלב שלכם.

כתבות נוספות

כל מה שרציתם לדעת על הידרותרפיה לכלבים
אקבש (Akbash) 
מחלת אדיסון: המדריך המלא לבעלי כלבים
חתול רגדול (Ragdoll) – גזע חתולים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן