משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כמה אוכל לתת לחתול שלי ביום?

תוכן עניינים

אוכל לחתולים

אוכל לחתולים, מה המינון הנכון ?

אז כמה אוכל לחתולים צריך לתת לחתול שלנו ? ובכן, חשוב בהחלט לתאם ציפיות מראש ולומר שאי אפשר לענות על השאלה הזו בכמה מילים בלבד. יש משתנים  רבים חשובים כמו: גיל החתול, בעיות רפואיות, מספר החתולים, סוג המזון שהחתול צורך. אפילו המאפיינים של הסביבה הביתית שבה הוא חי משפיעים עליה כולם. למשל, אנשים המגדלים חתולים ונמצאים בעצמם בבית במרבית שעות היום, ייהנו מהאפשרות להאכיל גורי חתולים או חתולים קשישים במזון רטוב מקופסת שימורים מספר פעמים ביום. לעומת זאת, בעלים שלא נמצאים בבית במרבית שעות היום יצטרכו להסתמך בעיקר על מזון יבש ועל האכלה בשעות הבוקר המוקדמות לפני היציאה לעבודה ובשעות הערב לאחר שחוזרים הביתה. כמובן שעליכם לבחון את המקרה שלכם באופן ספציפי תמיד על מנת להבין אם יש צורך להוסיף או לגרוע מכמות המזון שהחתול שלכם מקבל ביום, אך עדיין ישנם כללי בסיס שבהחלט חשוב להכיר, בואו נדבר עליהם. 

תדירות האכלה במזון רטוב מקופסת שימורים

גורי חתולים וחתולים צעירים בשנה הראשונה לחייהם זקוקים פחות או יותר לכמות כפולה של רכיבים תזונתיים מזו שזקוק לה חתול בוגר, הן לצורך אנרגיה והן לצורך גדילה והתפתחות, ויחד עם זאת, בשל הגודל הקטן שלהם בגיל הזה הקיבה שלהם לא מסוגלת להתמודד עם כמויות גדולות של מזון מכל סוג שהוא. בדיוק בגלל זה, ממש כמו תינוקות אנושיים, עליהם לצרוך
אוכל לגורי חתולים ,המותאם בדיוק עבורם . הם צריכים האכלות תכופות וקטנות במהלך היום כאשר עם הזמן וההתבגרות, המרווח בין ארוחה לארוחה הולך וגדל וכמות האוכל בכל ארוחה גדלה גם כן. בחודשים הראשונים לחייו של החתול חשוב לשקול אותו אצל הווטרינר באופן קבוע ולבדוק שהוא לא עולה במשקל מצד אחד וסובל מהשמנת יתר, ומצד שני עולה בצורה מתונה וטובה בהתאם לגילו ולשאר המשתנים. באופן כללי, הרעב שמביעים גורי חתולים צעירים יכול להוות אינדיקציה טובה באשר לשאלה, האם הם מקבלים מספיק אוכל ואת כל הרכיבים התזונתיים שהם זקוקים להם. 

כלל האצבע אומר שבאופן כללי התזונה המתאימה לחתולים מתחת גיל שמונה שבועות הוא חלב האם שלהם, וישנם יתרונות נוספים רבים להימצאות שלהם יחד בגיל הזה. כמובן שזה לא תמיד משהו שהוא אפשרי ועל כן ניתן להאכיל חתולים שננטשו מכל סיבה שהיא בבקבוק עם תחליף חלב חתולים מתאים, והחל מגיל חמישה שבועות כבר ניתן להרגיל אותם בהדרגה למזון גורים רטוב בקופסת שימורים אותו נערבב עם תחליף החלב לגורים המכונה גם פורמולה לחתולים. שימו לב שבהחלט לא מומלץ לתת לגורי חתולים חלב פרה מפוסטר של בני אדם מפני שהם עלולים לפתח אליו תגובה אלרגית.
החל מגיל שישה שבועות ניתן להקטין בהדרגה את תוספת תחליף החלב. מגיל 10-12 שבועות כבר אפשר להתבסס על מזון רטוב משימורים בלבד. 
תחליף חלב

  • גיל שישה שבועות: בגיל הזה מומלץ להקפיד על שלוש האכלות או יותר מדי יום. יש לרווח אותן בצורה מסודרת במהלך שעות היום. שימו לב שבשלב הזה חשוב לשקול את החתול בתדירות גבוהה. לכל הפחות מדי שבוע וחשוב לתעד את מעקב הגדילה שלהם בטבלה מסודרת ולראות שהם מתפתחים כראוי. עלייה לא מספקת במשקל בהחלט עשויה להעיד על חוסרים תזונתיים, שעלולים אף להיות מסוכנים. 
  • גיל 12 שבועות: אפשר להתבסס על מזון רטוב משימורים. הגדילו את כמות המזון בכל האכלה ובמקביל רווחו יותר את הזמנים בין הארוחות, עד שאתם מגיעים למצב של 3 ארוחות מסודרות בכל יום. 
  • גיל שישה חודשים: מהשלב הזה ניתן לרווח יותר את הארוחות, להגדיל את הכמות בכל ארוחה ולהאכיל את החתול פעמיים ביום, רצוי בשעות הבוקר ובשעות הערב. 

האכלה של חתולים בוגרים

אם לא מדובר בחתול עם משקל יתר, מגיל שנה ובמהלך תשע השנים הבאות הוא יוגדר כחתול בוגר שזקוק למזון רגיל לחתולים בוגרים. בשלב הזה אוכל לחתולים יכול בהחלט להתבסס על האכלה או שניים ביום של מזון רטוב עם השלמות תזונתיות של מזון יבש בעת הצורך.

  • מזון יבש לחתולים: וטרינרים רבים מסכימים כי מזון יבש שניתן לחתולים, מה שקורה בדרך כלל אצל בעלים שלא נמצאים הרבה בבית ולא יכולים לתת מזון רטוב בצורה מסודרת במהלך היום, הוא בסדר גמור ויספק את הצרכים התזונתיים שלהם, כל עוד הוא ניתן במקביל להשלמות כדי להגיע לאיזון תזונתי נכון. חתולים בהחלט מסתדרים עם תזונה של מזון יבש בחלקה העיקרי, ועבור אנשים שלא נמצאים במהלך היום בבית, בהחלט ניתן לשלב עם מזון רטוב משימורים בבוקר ובערב. 
    אוכל יבש לחתולים
  • מזון לחתולים גריאטריים ועם צרכים רפואיים מיוחדים: באופן כללי חשוב לדעת שחתולים קשישים (גיל עשר ומעלה) יכולים להמשיך עם התזונה הרגילה של חתולים בוגרים, כל עוד הם מקבלים את הערכים התזונתיים שהם צריכים וכמובן כל עוד שהם לא מפתחים בעיות רפואיות או סימפטומים המעידים על בעיה כלשהי. כמובן שחשוב תמיד להתייעץ עם הוטרינר לגבי הצרכים התזונתיים של החתול שלכם, אך במקרים של חתולים גריאטריים החשיבות גדולה פי כמה וכמה ויש לבחון אחת לכמה זמן את הצרכים התזונתיים של החתול, כמו את תדירות ההאכלה הרצויה. 
    אוכל רפואי גריאטרי חתולים
  • מזון לבעיות רפואיות: שימו לב כי ישנם מגוון של סוגי מזון המותאים במיוחד לבעיות רפואיות ספציפיות. אם החתול שלכם סובל מבעיה כלשהו מומלץ להיוועץ בווטרינר ולהתאים עבורו את המזון האידיאלי. 

בשורה התחתונה

לסיכום – סוג המזון, הכמות ותדירות ההאכלה הרצויה לחתולים משתנה באופן טבעי בהתאם למאפיינים השונים של כל חתול (גיל, מצב רפואי, השמנת יתר וכו') וכן בהתאם למאפיינים של הבעלים והאפשרות שלהם להאכיל אותו באופן מסודר. בכל מקרה מומלץ תמיד להתייעץ עם הווטרינר ולגשת עם החתול לבדיקות תקופתיות כדי לבחון את ההתפתחות שלו. 

כתבות נוספות

במימון מלא: הכירו את סוגי הדגים היקרים ביותר בעולם
מחלת אדיסון: המדריך המלא לבעלי כלבים
קטרקט כלבים: גורמים, אבחון ודרכי טיפול
איך לנקות את האקווריום? המדריך השלם

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן