משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חתולים שורטים ומגרדים: למה זה קורה ואיך מפסיקים

תוכן עניינים

אם גם החתול שלכם לא מפסיק לגרד ולשרוט רהיטים שונים בבית, שווה לדעת קודם כל שאתם לגמרי לא לבד ומדובר ככל הנראה באחת התופעות המוכרות והנפוצות ביותר. חשוב לזכור בראש ובראשונה כי מדובר על תופעה נורמלית וטבעית על אף שהיא עשויה להיות מתסכלת למדי עבורנו הבעלים. 

מה זה בעצם אומר? שבתור הבעלים של החתול המטרה שלנו היא לא להכחיד לחלוטין את הפעולה הזו, אלא לתעל אותה בסך הכל למקומות אחרים. למרבה המזל זוהי לא משימה קשה מדי ובהחלט ניתן לעשות זאת. בואו ננסה להבין מדוע חתולים בכלל עושים את זה ואיך ניתן למנוע מהם לשרוט במקומות לא רצויים כמו הרהיטים שלנו בבית. רגע לפני שמתחילים אנו מזכירים שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב למידע נוסף. 

מדוע חתולים שורטים? 

מדובר בפעולה אינסטינקטיבית ובריאה אצל חתולים החיונית לצרכים הפיזיים והמנטליים שלהם. אם נצליח להבין את ״מנגנון השריטה״ הספציפי אצל החתול שלנו נוכל בלי ספק למנוע נזק מיותר לריהוט בבית. ישנן לא מעט סיבות מדוע חתולים שורטים רהיטים ומשטחים – הנה כמה מהן:

  • שמירה על הציפורניים ושרירי האצבעות: חתולים הם ציידים טבעיים שחייבים לשמור על יכולת הציד שלהם, גם אם בפועל הם לא צדים בכלל. שריטה וגירוד של רהיטים מאפשרים השחזה של הציפורניים ושמירה על שרירי האצבעות לצורך כך. 
  • אימון של יכולות הגנה והתקפה: כמו בעלי חיים אחרים גם חתולים מפגינים לעיתים התנהגות תוקפנית כלפי אחרים וכן זקוקים ליכולות הגנה במקרה של תקיפה. לצורך כך עליהם לשמור על הציפורניים שלהם חדות וחזקות. 
  • הפגנת רגשות ופריקת מתחים: חתולים נוטים לשרוט ולגרד עצמים כשהם חשים התרגשות והתלהבות מחד. מנגד, הם נוטים לעשות זאת גם כשהם חווים סטרס (תופעה ידועה ומוכרת אצל חתולים) וזוהי דרך עבורם לפרוק את המתח. 
  • תקשורת וסימון טריטוריה: ממש כמו שהם עושים באמצעות השתן, חתולים מסמנים טריטוריה ומתקשרים עם חתולים אחרים דרך שריטות וגירוד. יש כאן סימון ויזואלי ברור וגם סימון דרך ריח ייחודי שנשאר אחרי השריטות והגירודים. 
  • סתם בשביל הכיף: כן, חתולים לגמרי נהנים מהפעולה הזו ולפעמים הם עושים זאת בשביל ההנאה שלהם ותו לא. 

האם אפשר למנוע מהחתול שלי לשרוט ולגרד?

התשובה הקצרה לשאלה הזו היא שזה פשוט בלתי אפשרי. זוהי תופעה נורמלית וטבעית כאמור ומי שמצפה להעלים אותה לחלוטין סופו להתאכזב. על כן הדבר החשוב ביותר לחדד הוא שאסור בתכלית האיסור להעניש את החתול כשהוא שורט ומגרד. הצעד הזה יגביר אצלו את החרדה ומעבר לכך שהוא עלול לפגוע בקשר ביניכם, סביר להניח שזה רק יחמיר את הגירודים והשריטות של רהיטים. אז מה כן אפשר לעשות ואיך אפשר לשמור על הרהיטים שלנו? בואו ננסה להבין. 

הכל מתחיל ונגמר בפוקוס של החתול

בגדול – אם לא נשכיל לספק לחתול שלנו משטחים ואפשרויות שונות למשטחים שאותם הוא יכול לגרד ולשרוט, הוא כנראה ימשיך לעשות את זה עם הרהיטים שלנו בבית. בדיוק בגלל זה חשוב שנדע להציע לחתולים מגוון אפשרויות רחב של משטחים ומשחקים שונים בטקסטורות שונות אותם הוא יכול לשרוט באופן חופשי.

מתקן גירוד לחתולים הוא ככל הנראה הפתרון היעיל ביותר לבעיה. מתקנים איכותיים עשויים ממגוון רחב של חומרים שונים – בדים, סוגים שונים של עץ, חבלים ועוד. כך בעצם החתול יכול לבחור מתוך סוגים שונים של טקסטורות ולא צריך לחפש אפשרויות בדמות הריהוט היקר שלכם בבית. מעבר לכך מתקני הגירוד הם לרוב גבוהים ככה שהחתול יכול לטפס עליהם, למצוא זוויות חדשות ולהשתמש גם ברגליו האחוריות. מכאן בהחלט כדאי לאמץ טיפים נוספים שיעודדו את החתול לשרוט רק איפה שמותר וכאלו שימזערו נזקים גם במקרים שלא. 

חתולים שורטים ומגרדים – 3 טיפים חשובים

  • מגוון אפשרויות גירוד ומשחק: אז דיברנו על החשיבות של אופציות כמו מתקן גירוד לחתולים, אך חשוב לדבר גם על המגוון. ככל שתספקו לחתול שלכם יותר אפשרויות משחק וגירוד ותמקמו אותן במקומות בולטים בבית, כך עולה הסיכוי שהוא יימנע משריטה של רהיטים. 
  • קיצוץ ציפורניים קבוע: חשוב בהחלט לגשת לטיפול קבוע של קיצוץ הציפורניים. זה גם יגרום להם לשרוט פחות כהתחלה וגם יפחית משמעותית את הנזק במידה והם עדיין בוחרים לשרוט את הרהיטים שלכם. 
קוצץ ציפורניים מקצועי לכלב ולחתול פטקס
קוצץ ציפורניים מקצועי לכלב ולחתול פטקס
  • אמצו גישה חיובית: ענישה, תסכול וריבים עם החתול שלכם זו גישה שלא תביא אתכם לשום מקום ואם כבר עשויה רק להחריף את המצב. נסו לעודד את החתול שלכם עם מילה טובה, ליטוף וחטיף כשהוא שורט היכן שמותר במקום וכאן כבר מדובר על טכניקה יעילה הרבה יותר. 

בשורה התחתונה? שריטות וגירודים זו תופעה טבעית לחלוטין. במקום לנסות למנוע אותה כדאי לנסות לתעל אותה למקומות אחרים וזה בהחלט אפשרי. כאן באתר תוכלו למצוא מתקני גירוד וצעצועים שבהחלט יעזרו ואתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ מקצועי בכל שלב!

כתבות נוספות

מסטיף טיבטי
מתכונים לכלבים שהכלב שלכם לא יפסיק לאכול
ההשפעה של דגים על בריאות הנפש: הרבה יותר מסתם חיית מחמד
ראו הוזהרתם: צמחים רעילים ומסוכנים לחתולים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן