משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

המדריך המלא לבחירת ציוד לאקווריום

תוכן עניינים

אקווריום

החלטנו לגדל דגים, מה עושים עכשיו?

גידול של דגים בבית כחיות מחמד זה תחביב נהדר בלי שום ספק. זה מלמד אותנו על דאגה ליצורים חיים, נותן לנו הזדמנות לקבל הצצה מיוחדת לעולם שמתחת לפני המים ועל הדרך מהווה תוספת נהדרת לעיצוב חללים שונים בבית. עם זאת חשוב לזכור תמיד כי טיפול בדגים זה לא משהו שעושים "על הדרך" וכי עלינו להשקיע רבות בבחירת האקווריום המתאים, הציוד המשלים שיש לרכוש והמזון לדגים, וכן להכיר בדיוק את אופן התחזוקה של אקווריומים וטיפול בדגים. כמובן שאי אפשר לכסות הכל, וחשוב להתמקד כל פעם בנושא חשוב אחד, וזה בדיוק מה שאנו רוצים לעשות כעת. על מנת שתוכלו לבצע את הרכישה הנכונה עבור הדגים שלכם, הכנו עבורכם את המדריך השלם לבחירת הציוד לאקווריום, ולפני שניגש לנושא הזה חשוב לומר כמה מילים על בחירת האקווריום עצמו, בואו נתחיל. 

בחירה של אקווריום מתאים

בחירת אקווריום מתאים תלויה בשלושה פרמטרים עיקריים: המקום שיש לנו בבית לאחסון שלו, סוג הדגים שנרצה לגדל והתקציב שיש לנו לטובת הרכישה. הנטייה הטבעית של רבים היא להתחיל בקטן ולרכוש אקווריום קטן יחסית, כזה שגם יתפוס פחות מקום בבית וגם יעלה מן הסתם פחות, ולרוב המחשבה היא שאקווריום כזה יהיה קל יותר לתחזוקה, אך במקרה הזה ההיפך הוא הנכון. באופן כללי אקווריומים גדולים הם "סלחניים" הרבה יותר לטעויות של מתחילים, וכשמדובר על מיכלים קטנים יותר, כל טעות הכי קטנה יכולה להיות בעלת תוצאות הרסניות. לא, זה לא אומר שאתם חייבים ללכת על אקווריום גדול בהכרח, אבל אם התקציב שלכם והמקום בבית מאפשר זאת, כן, זה לחלוטין עדיף. 

מעבר לגודל, גם המימדים של אקווריום משחקים תפקיד חשוב ביותר. אקווריומים רחבים ונמוכים יותר מאפשרים תחלופה טובה יותר של גזים ונותנים לדגים הפעילים יותר מקום לשחות. כמו כן הם מספקים לדגים טריטוריאליים יותר אפשרויות ליצירת איזורים מוגנים לבנות בהם בית. אקווריומים גבוהים וצרים הם הרבה פעמים פתרון נוח כאשר ישנן מגבלות של מקום, אך צריך לזכור שהם יוכלו להכיל פחות דגים. מומלץ ללכת על דגים שנחשבים לפעילים ותזזיתיים פחות. 

בחירה של ציוד מתאים לאקווריום

אז לאחר שבחרתם את האקווריום שמתאים לכם, הגיע הזמן לרכוש את הציוד הנלווה. אם זה האקווריום הראשון שלכם או שעבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שטיפחתם אקווריום עם דגים, ערכות מובנות המכילות את הציוד הנדרש עשויות בהחלט להוות פתרון מצוין עבורכם. מרבית הערכות הללו מכילות כמובן את האקווריום עצמו, כיסוי ותאורה, פילטר, מחמם למים, מדחום, אוכל, דוגמיות של תכשירים לאיזון המים, רשת ומדריך התקנה, ולרוב המחיר הכולל זול ומשתלם יותר מאשר רכישה של כל אחד מהדברים הללו בנפרד. עם זאת חשוב לדעת כי את הערכות הללו ניתן למצוא בדרך כלל לאקווריומים קטנים יותר, ובכל מקרה הרבה אנשים מעדיפים לרכוש את הציוד בנפרד בעצמם, אז בואו נעבור עכשיו על הדברים החשובים שצריך לבחור:

  • מעמד לאקווריום: אקווריום מלא במים, חצץ וקישוטים מגיע למשקל כולל לא מבוטל. כשמדובר על אקווריומים קטנים, אפשר בהחלט להניח אותם על הרהיטים בבית, אבל ככל שתבחרו ללכת על דגם גדול יותר, כך חשוב לבחור מעמד מתאים המיועד לגודל האקווריום שתרכשו. 
  • כיסוי לאקווריום ותאורה: כיסוי איכותי לאקווריום ימנע מהדגים לקפוץ החוצה, מאבק וחלקיקי לכלוך בלתי רצויים להיכנס פנימה ויאט משמעותית את תהליך ההתאדות של המים. כמו כן חשוב לרכוש תאורה מתאימה ולהקפיד על מחזוריות לילה ויום בשביל התפתחות תקינה של הדגים. ניתן ללכת על כיסוי זכוכית ולרכוש את התאורה בנפרד, או ללכת על כיסוי פלסטיק שמגיע עם מערכת תאורה מובנית. 
  • פילטר: מומחים רבים לגידול דגים מסכימים שהפילטר הוא הרכיב החשוב ביותר לשמירה על אקווריום משגשג. בניגוד לבעלי חיים אחרים, דגים חיים באותה הסביבה בה הם עושים את הצרכים שלהם ולכן זה קריטי לדאוג לפינוי וניקיון מהיר של הפסולת שנוצרת כדי לשמור על בריאותם. הסוגים העיקריים שניתן לבחור מתוכם הם פילטרים פנימיים, פילטריים חיצוניים המורכבים בחלקו האחורי של האקווריום ופילטרים מסוג Canister שמתאימים במיוחד לאקווריומים גדולים. כמובן שבהרבה המקרים, במיוחד כשמדובר על אקווריום גדול, שימוש בשני פילטרים בהחלט עשוי להתאים. 
  • חימום: מחמם למים הוא חיוני לשמירה על טמפרטורה תקינה ובריאות הדגים. כדי לבחור מוצר מתאים יש לקחת בחשבון את גודל האקווריום, את הטמפרטורה הממוצעת בחלל שבו הוא נמצא ואת סוג הדגים (למשל, דגים טרופיים זקוקים לרוב לטמפרטורה גבוהה יותר).
  • מדחום: כמובן שחשוב לנטר את הטמפרטורה במיכל בכל זמן נתון כדי לוודא שהיא נכונה. שימו לב שחלק ממכשירי החימום מגיעים עם מד טמפרטורה מובנה.  
  • תכשירים לאיזון המים: מי הברז שלנו מכילים כלור וכלורמין, חומרים שיזיקו לדגים באקווריום. לפני התקנה ראשונית וכל החלפה של מים במיכל חשוב לטפטף את התכשירים לאיזון המים במיכל. 
  • מאוורר: לא כולם מקפידים לרכוש את הרכיב הזה, אבל האמת היא שהוא מאד מומלץ. מאוורר איכותי עוזר לשמור על רמות תקינות של חמצן במים ותורם לסינון הביולוגי של המים. 
  • מצע לאקווריום: מעבר לעניין האסתטי, מצע איכותי לאקווריום מאפשר לבקטריה טובה לגדול ולשגשג. הבקטריות הן למעשה מיקרואורגניזמים שעוזרים לסינון הביולוגי הטבעי של האקווריום ותורמים לאיזון של המערכת. את המצע יש לבחור בהתאם לגודל של המיכל וסוג הדגים (למשל, יש דגים שאוהבים להתחפר במצע חשוב לרכוש מצע מתאים לכך). שימו לב לרחוץ כל חצץ או מצע אחר היטב לפני שאתם מכינים אותו לאקווריום. 
  • קישוטים: הקישוטים הם הרבה יותר מעניין אסתטי, הם מאפשרים לדגים טריטוריאליים להרגיש בנוח בתוך המיכל ואפילו להסתתר מפני דגים אחרים מהם ירגישו מאוימים. האפשרויות הן רבות ומגוונות ואפשר ללכת על צמחים מלאכותיים, ספינות טרופות, טירות וסלעים עם מערות ומחילות. כדי שתוכלו לראות ולשלוט בקלות במה שקורה בתוך האקווריום מומלץ לשים את הקישוטים הגדולים מאחורה ואת הקטנים יותר מקדימה, וכן בהחלט ניתן להפוך את האקווריום ליצירת אומנות של ממש עם קישוטים יפים. 
  • כיסוי אחורי: דרך נהדרת להוסיף תחושה של עומק לאקווריום ועל הדרך להסתיר כבלים, צינורות וציוד לא אסתטי. חשוב להתאים מראש את הכיסוי האחורי לקישוטים העתידיים וכמובן להתקין אותו לפני שאתם ממקמים את האקווריום במיקום הסופי שלו. 
  • ערכות בדיקה: מוצר מומלץ ביותר במיוחד למגדלים המתחילים. הערכות הללו מאפשרות לנטר את מצב המים ולתאר רעלנים שעשויים לפגוע בדגים. עם הזמן והניסיון אפשר להפחית את תדירות הבדיקות. 

לסיכום

גידול מוצלח של דגים בבית מתחיל בבחירה נכונה של אקווריום וברכישה של ציוד מתאים. נכון, מדובר על הוצאה לא מבוטלת בהחלט, אך אלו הם הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר להצלחה ולשמירה על בריאות הדגים וחשוב לזכור שעם הזמן ההוצאות מתאזנות והן בהחלט לא גבוהות ומרוכזות כמו בהתחלה.

כתבות נוספות

צ'או צ'או (chow chow)
אימוץ כלבים – כל מה שרציתם וצריך לדעת
חכמים,יפים ומרשימים: הכירו את משפחת תוכי הקקדו
גורי כלבים – מחלות שכיחות שחובה להכיר

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן