משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

החודש הראשון עם החתול החדש

תוכן עניינים

אימוץ של חתול חדש לחיק המשפחה זה בלי ספק מאורע חשוב ומרגש, וזה לא משנה אם תכננתם את האימוץ כבר זמן מה או שזה קרה בהפתעה ובצורה ספונטנית. כך או כך בלי קשר לנסיבות האימוץ, החודש הראשון ביחד הוא חודש של הרבה שינויים, הסתגלות והתאמות לחיים המשותפים. זה יכול להיות חודש קשה, מאתגר ואפילו מתסכל וזה יכול להיות חודש של שינויים קלים, טבעיים וחלקים. במה זה תלוי אתם שואלים? ובכן – קצת במזל והרבה בגישה שלכם הבעלים. בואו ננסה להבין מה אפשר לעשות כדי שהתקופה הזאת תעבור על הצד הטוב ביותר. לפני שמתחילים נזכיר שאנו זמינים עבורכם בכל שלב ונשמח לעזור בכל שאלה. 

מה לעשות לפני שהחתול החדש מגיע הביתה?

לפני הכל חשוב לדבר על ההכנה לקראת ההגעה של החבר החדש אלינו הביתה. חשוב לרכוש את כל האביזרים הנלווים שהוא צריך מראש כמו ארגז חול לצרכים, כלים לאוכל ולמים, צעצועים לחתולים וכו׳ ולמקם אותם היכן שהם אמורים להיות כדי שבני הבית ובעלי חיים אחרים (אם יש) יתחילו להתרגל לשינוי. עוד דבר שאפשר לעשות (לא חייב, אבל יכול לעזור) זה לפזר בבית פרומונים מרגיעים. ריחות שחתולים יבחינו בהם ובני אדם לא ויעזרו להם להירגע. צריך לקחת בחשבון שחתול חדש בבית שלכם עשוי להרגיש מתוח ולחוץ לזמן לא קצר. 

קט איט משחק לחתול מבוך המזון
קט איט משחק לחתול מבוך המזון

אם יש לכם כבר חתול חשוב לזכור שהוא והחבר החדש לא יכולים לחלוק את האביזרים השונים שלהם וחשוב לרכוש אביזרים חדשים. בהתחלה מומלץ למצוא פינה שקטה, נפרדת ומבודדת בשביל החתול החדש (נניח במזווה) ולתת לו מקום מפלט אם הוא חווה יותר מדי סטרס. מכאן – בואו נעבור ליום הראשון והמרגש עם החתול החדש שלכם. 

היום הראשון עם החתול שלך (!)

אז כן, מדובר ביום מיוחד ומרגש בלי ספק, אבל חשוב לשים לב שההתרגשות שלנו לא גורמת לחבר החדש להרגיש לחוץ ומופתע יותר מדי. מומלץ להראות לו קודם כל את החדר הקטן שמיועד לו ולתת לו לחקור אותו קצת. 

אם יש לכם בעלי חיים אחרים בבית, אפשר בהחלט לתת להם לרחרח קצת את הדייר החדש ולנסות להכיר אותו, אבל חשוב לשים עין בשלב הזה ולראות שלא מתפתחת תגרה שתסכן את אחד מבעלי החיים. בשבוע הראשון לכל הפחות, כשאתם לא נמצאים בבית מומלץ להשאיר את החתול החדש בחדר שלו כדי לתת לכולם הזדמנות להתרגל אחד לשני. 

חשוב לוודא שהחתול יודע בדיוק היכן נמצא ארגז החול שלו ואיפה הוא אוכל ושותה – עליכם לדאוג שכל הדברים האלו יהיו נגישים בחלל שיצרתם עבורו. אם החמוד רוצה לישון, תנו לו. אפשר לשמור את הקופסא שאיתה הוא הגיע. היא תאפשר מקום מסתור מצוין אם הוא מרגיש בסטרס ורוצה להתחבא. זה טבעי ביותר שחתולים יתחבאו בימים הראשונים שלהם בבית החדש. אל תנסו לדחוק בהם לצאת ותנו להם את הזמן לעשות זה לבד. 

עד היום העשירי

בימים הבאים תשימו לב שהחתול שלכם מתחיל לחקור את חלקי הבית אט אט. חשוב לדאוג לו לצעצועים, חטיפים ומשחקים שיאפשרו לו להרגיש יותר בנוח. חשוב מאד לעקוב אחריו בימים הללו, לשים לב שהוא אוכל ושותה כמו שצריך ולבחון את היציאות שלו (צואה רכה זה לא טוב). שווה לקבוע תור לוטרינר בנקודה הזו אם עדיין לא עשיתם את זה ולקבל תמונה ברורה על המצב הרפואי של החבר החדש, איזה חיסונים וטיפולים צריך לעשות וכו׳.

בהחלט שווה לשים קולר לחתול שלכם בשלב הזה עם אמצעי זיהוי ברור. אתם עדיין לא מכירים את ההרגלים של החתול החדש והוא בהחלט עשוי לנדוד ולחפש עניין במקומות חדשים. יכול מאד להיות שרבים ירגישו כבר בשלב הזה שהחתול נינוח והסתגל לבית החדש שלו בהצלחה. 

עד היום ה-30

אם הכל התרחש כשורה, בשלב הזה החתול שלכם כבר אמור להיות מורגל לסביבה החדשה שלו, לאכול ולשתות כמו שצריך ולהסתדר בצורה טובה עם כל דיירי הבית – בני האדם ובעלי החיים האחרים. בנקודה הזו יכול מאד להיות שהחתול שלכם סיגל לעצמו הרגלים חדשים כמו טיפוס על רהיטים, רצון להיאבק במי שבסביבה בתור משחק, שריטות וגירודים של רהיטים ועוד. כדי למנוע מעצמכם קושי בעתיד חשוב לנסות לנתב את הפעולות האלו כבר מהרגע הראשון. דאגו לחתולים שלכם להרבה צעצועים שישמרו עליהם סקרנים ומגורים מנטלית ומומלץ גם להשקיע במתקן גירוד לחתול שיאפשר להוציא אנרגיה ולשרוט איפה שצריך. באמצעות חטיפים וחיזוקים חיוביים הראו לו מהן הפעולות הרצויות מצדכם. 

פטקס מתקן גירוד עץ טבעי

אם הדברים לא מרגישים חלק עד הסוף בשלב הזה, אין מה לדאוג – יש חתולים שצריכים זמן הסתגלות ארוך יותר. אם אחרי שלושה חודשים אתם מרגישים שדברים לא עובדים, מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שלכם (אצלו הייתם אמורים לבקר לפחות פעמיים עד הנקודה הזו). 

מאחלים מעבר חלק ונשמח לסייע ולעמוד לשירותכם בכל שאלה או בעיה בנושא תמיד.

כתבות נוספות

כלבי נחייה- האור של לקויי ראייה
השקדייה פורחת: האם לכלבים שלנו מותר לאכול פירות יבשים?
כלב כנעני (Canaan Dog) 
הכירו את כלבי ההגנה שלוקחים חלק במאבק באלימות נגד נשים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן