משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

שווה זהב: כל מה שרציתם לדעת על דג הנוי הפופולרי

תוכן עניינים

אין ספק שדג הנוי המוכר והפופולרי ביותר בעולם הוא לא אחר מאשר דג הזהב, כזה שיצא כמעט לכל אחד לנסות לגדל בשלב מסוים או לפחות לראות אצל אחרים. הסיבה שהדג הזה כל כך מוכר ונפוץ זה שהוא הדג המושלם למגדלים מתחילים, כזה שמצטיין בעמידות נהדרת לשגיאות של טירונים בתחום. ניתן למצוא דגי זהב במגוון גוונים, החל מכתום בהיר ועד לגוונים של חום כהה וחלק והוא יכול להגיע בקלות עד לאורך של 30 ס״מ, כך שלרוב יש צורך באקווריום יחסית גדול עבורו. 

אם אתם שוקלים לסגל לעצמכם תחביב חדש בקרוב, בחירה בדגי הזהב היא בהחלט מצוינת כסיפתח. לפני שנספר לכם עוד על דג הזהב נזכיר שתוכלו למצוא באתר מגוון מוצרים לגידול דגים – אקווריומים, אוכל איכותי, אביזרים ותכשירי ניקוי וציוד נלווה. תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר בכל שלב למידע נוסף והכוונה. 

ההיסטוריה של דג הזהב

לפי הסברה הרווחת דגי הזהב הם צאצאים של דגי הקרפיון והם התפצלו מהם כבר לפני מאות שנים. ממש כמו ההיסטוריה של דגי הקוי, גם דגי הזהב גודלו במקור לצורכי מזון ומוטציות רבות שהופיעו והקנו להם את הצבעים המיוחדים גרמו לרבים לשים את הדגים המיוחדים בצד ולהרבות אותם במקום להראות להם את הדרך לצלחת ומכאן הדרך הייתה לא ארוכה עד לדגי הזהב שאנו מכירים כיום. דגי הזהב כיום הם דגים מבויתים ולא יוכלו לחיות בטבע אם ישוחררו למקורות מים כאלו ואחרים. 

צבעים וסימונים של דג הזהב

דג הזהב הנפוץ והמסורתי כביכול מגיע בגוון כתום בהיר. עם זאת בכל השרצה תוכלו לראות אחוז לא מבוטל של צאצאים בגוונים אחרים שעברו אליהם מאבות אבותיהם. הצבעים הטיפוסיים ביותר הם לבן, זהב, כתום וחום. לעיתים הצבע הוא אחיד ולעיתים אפשר לראות סוג של דוגמאות או כתמים בגוונים אחרים. מעניין לדעת שהצבע של כל דג עשוי להשתנות עם הגיל, הרכב המים או שינוי בתזונה. 

שותפים מועדפים לאקווריום

בגלל שדגי זהב הם דגים ידידותיים ונוחי מזג מטבעם, השיקולים העיקריים בבחירת שותפים לאקווריום הם גודל הדג וסבילות מתאימה לטמפרטורת המים. דגי זהב יכולים אומנם להסתגל לטמפרטורה של דגים טרופיים, אבל זה יעשה אותם רעבים במיוחד ויגרום ללא מעט באלגן ולכלוך באקווריום. על כן מומלץ לבחור דגים שמסוגלים לסבול טמפרטורה מעט נמוכה מזו שמתאימה לדגים טרופיים ורצוי שלא יהיו קטנים מדי כדי שלא יטרפו בטעות  על ידי דג זהב גדול בזמן האכלה. אגב, בגלל הסבילות הטובה שלהם יחסית לטמפרטורות גבוהות, דגי הזהב מתאימים בהחלט כדגים לבריכות חיצוניות ומתאימים במיוחד לבריכות ומאגרים קטנים יחסית. 

גידול דגי זהב

הסיבה שאלו דגים נוחים לגידול היא שהם מסוגלים לסבול תנאי גידול פחות מאופטמיליים, אבל חשוב לזכור שזה ממש לא תירוץ לא לתחזק את האקווריום ולשמור על המאזן הבקטריאלי במים כראוי. 

השיקול העיקרי בשלב הראשון צריך להיות גודל המיכל שתבחרו וצריך לזכור שחלק מדגי הזהב עשויים למימדים לא קטנים יחסית. לכן, ממש כמו בכל מצב אחר – בוחרים את המיכל לפי הגודל הפוטנציאלי של הדגים שתרצו לשים בו ולא לפי גודלם הנוכחי. דגי זהב אוהבים לחפש אחר מזון ובגלל זה אפשר לראות אותם הרבה פעמים מגששים בחול או בחצץ בתחתית המיכל או מחפשים שאריות בצמחים ובקישוטים. חשוב לדאוג עבורם למצע איכותי ולשים מספיק צמחים וקישוטים שיאפשרו את הפעילות הזו. 

תזונה והאכלה

עדיף להאכיל במזון לדגים מוצק ולא בפתיתים שיעשו הרבה באלגן באקווריום ומומלץ לחפש כזה עם אחוז חלבון שבין 30 ל-32. אם הטמפרטורה במיכל היא מתחת ל-21 מעלות מומלץ להאכיל דגי זהב פעם אחת ביום ואם מעל אז פעמיים. שימו לב שדגי זהב תמיד נראים רעבים ולא יסרבו אף לאוכל. עודף מזון עשוי לפגוע בהם אז חשוב להימנע מהאכלת יתר. 

רבייה 

דגי הזהב מתרבים לרוב בתקופת האביב (אם אתם מגדלים אותם בתוך הבית ומעודדים רבייה יהיה עליכם להתאים את הטמפרטורה ושעות התאורה לצורך כך) ותהליך הרבייה שלהם הוא די כאוטי ומלוכלך. שימו לב שדגי זהב רבים נוטים לאכול את הביצים שלהם. כך שאולי יהיה עליכם לעשות הפרדה אם תרצו להשלים את התהליך. 

בשורה התחתונה – אם אתם מגדלים מתחילים ומחפשים דגים נוחים להתחיל איתם – דג הזהב הוא אופציה נפלאה ויצלח לא מעט טעויות נפוצות של מתחילים בשלום. 

אם אתם מחפשים אקווריום לגידול, ציוד איכותי מזון לדגים או פשוט רוצים לשמוע עוד על גידול דגים ולקבל מידע נוסף לפני שאתם יוצאים לדרך – צרו קשר ואנו נשמח לענות על כל שאלה. בהצלחה!

כתבות נוספות

עזרה ראשונה לחיית המחמד שלך
2 טיפים יעילים מאוד לשמירה על בריאות החתול שלנו
כלב אסקימו אמריקאי (American Eskimo Dog) 
לשפר את השינה של חיית המחמד שלך

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן