משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גורים – 7 עובדות שסביר להניח שלא ידעתם

תוכן עניינים

הפעם החלטנו לשתף אתכם במספר עובדות מגניבות על גורים שמצאנו לנכון להכניס למאמר. כמובן שיש עוד לא מעט כאלה ולכן אתם מוזמנים להוסיף ולשתף אותנו בעוד עובדות שחמקו מאיתנו. כמו כן, אתם מוזמנים להינות ממאמר נוסף שהכנו בנושא 'כלבים ונהנים – 10 עובדות על כלבים שלא ידעתם'. קריאה מהנה חברים!

גורים נולדים עיוורים וחירשים

מאחר ותהליך ההיריון הקשה על יכולתם של הטורפים השונים לרדוף אחר הטרף שלהם וביניהם גם על כלבים, האבולוציה כיאה לשמה, 'החליטה' לשנות את חוקי המשחק ולמעשה זמני ההרות קוצרו משמעותית לתקופה קצרה עד מאוד של כחודשיים.

כתוצאה מכך, גורים לא מספיקים לסיים את תהליך ההתפתות שלהם עוד בבטן ולכן הם נולדים עם עיניים ואוזניים סגורות. לאחר כבין שבועיים עד חמישה שבועות מרגע הלידה עצמו, הגור ישלים את תהליך ההתפתחות שלו באופן מלא ולמעשה עיניו ואוזניו יחלו לעבוד.

גורים
גורים נולדים עם אוזניים ועיניים סגורות.

גורים נולדים ללא שיניים

בדומה ללא מעט יונקים אשר נולדים ללא שיניים בכלל, גם כלבים ידועים כחסרי שיניים לחלוטין בשלבים הראשונים לחייהם. בגיל שבועיים עד ארבעה שבועות גורים מתחילים בשלב השני שבו למעשה יוצאות כ-28 שיני חלב. השלב השלישי מגיע בגילאים 12-16 שבועות ובו כל שיני החלב מפנות את מקומן ל-42 שיניים בוגרות שילוו את ההולכים על ארבע להמשך חייהם. למאמר שלנו על 'ניקוי שיניים לכלב' – לחצו על הקישור.

גורים
גורים נולדים ללא שיניים.

גורים זקוקים להרבה שעות שינה

כמו ילדים, גם גורים זקוקים ללא מעט שעות שינה, לערך 15-20 שעות כאלה ביממה. מחקרים מוכיחים שאלו הם הזמנים הקריטיים ביותר בשלבי התפתחות המוח, השרירים והמערכת החיסונית של גורים ולכן מומלץ שלא להפריע להם בעת שהם מנמנמים. כמו כן עדיף להגדיר מקום שקט ורגוע לגור הכלבים שלכם על מנת לאפשר לו לישון בנחת ללא כל הפרעה מיותרת.

גורים
גורים זקוקים ללא מעט שעות שינה.

גורים נולדים ירוקים לעיתים

לפעמים כלבים בעלי פרווה בהירה עלולים להיוולד ירוקים, כפי שנוכחנו לגלות בשנת 2017 על לידה של כלבה ירוקה בבריטניה. הבעלים המופתעים שלה, שנדהמו לנוכח הבשורה הדי מפתיעה יש לומר, החליטו לקרוא לה 'פיפי' על שמה של פיונה (העוג הירוקה משרק למי שבינינו שלא מכיר). כחודשיים לאחר מכן היו אלה הסקוטים שהתוודעו גם הם לתופעה כשהפעם היה זה רטריבר מוזהב שנולד ירוק כולו. גם במקרה זה החליטו הבעלים המופתעים להעניק שם יוצא דופן לחברם החדש כשהחליטו לבחור בשם 'יער'.

חשוב להבין שתופעה זו נדירה ומקורה בחומר הנקרא ביליברדין (פיגמנט ירוק) אשר בא במגע עם כלב בעל פרווה בהירה. כמובן שגם במקרה זה הצבע זמני והוא נעלם מעצמו בהדרגה במשך כמספר שבועות לאחר הלידה עצמה.

ירוקים
'פיפי' – על שמה של פיונה משרק.

גורים נולדים ללא אמפתיה

ודאי שמתם לב בעבר שכאשר מישהו מפהק, אנשים נוטים באופן אוטומטי ובלתי מודע לפהק גם הם כתוצאה מכך. כל זאת קורה כתוצאה מתחושת האמפתיה אשר מתפתחת אצלנו בשלבים הצעירים בחיינו, בדומה לעוד חיות רבות כמו בבונים, שימפנזים ואיך לא? (ניחשתם נכון) כלבים. מחקר שנערך בשנת 2012 בשוודיה, בו נלקחו לא פחות מ-35 כלבים בגילאים 4 עד 14 חודשים, הוכיח שכלבים בני פחות מ-7 חודשים לא מושפעים מפיהוקים לעומת הכלבים המבוגרים יותר ש'נדבקו' כמעט כאחד מאותם פיהוקים.

דפוס זה משקף בדיוק מופתי את מה שקורה איתנו בני האדם – ילדים אינם 'נדבקים' מפיהוק בעודם צעירים אך בהמשך דרכם, לאחר פיתוח מיומנות חברתיות שונות, ילדים בוגרים יותר 'נדבקים' בפיהוק גם הם. למידע נוסף בנושא 'הריון כלבים', אנא לחצו על הקישור.

כמו כן אתם מוזמנים לבקר במאגר השאלות והתשובות שלנו שעונה על הסוגיה הכה מרתקת – 'איך כלב מראה אהבה'.

עובדות
גורים לא 'נדבקים' בפיהוק מהסביבה שלהם.

גורים מפעילים עלייך מניפולציות באמצעות העיניים

שמעתם פעם על הביטוי 'עיני כלבלב'? במידה ולא, מדובר במבט ספציפי שמטרתו העיקרית לשדר עצבות\מסכנות במטרה לזכות במשהו מסוים. למרות שלא מעט אנשים נוטים להתבלבל ולחשוב שמדובר בתנועה בלתי רצונית של חברינו ההולכים על ארבע – גורים בהחלט יודעים מה הם עושים. גורים בפרט וכלבים ככלל למדו ששימוש במבט הנ"ל (גבות מורמות מלוות בעיניים גדולות ועצובות) משפיע באופן ישיר עלינו בני האדם ולמעשה על כושר השיפוט שלנו.

מחקר שנערך ב-2017, הוכיחו פה אחד שכלבים נוטים לעשות שימוש יתר בהבעות פנים דרמטיות כאשר אנשים צופים; וזה עובד. בנוסף, מחקרים הוכיחו כי גורים אשר מתאפיינים ב'עיני כלבלב' נוטים למצוא בית מאמץ מהר הרבה יותר מכלבים אשר מתאפיינים בעיקר בכשכוש בזנב וכו'. למידע נוסף על דרכי תקשורת בין כלבים לבעלים שלהם, ניתן למצוא במאמר שהכנו בנושא 'כלבים מדברים מבלי לומר מילה'.  

גורים
מניפולציות של גורים באמצעות שימוש בעיניים.

הסתכלות על גורים עלולה להעניק לך עודף יצירתיות

תמונות של גורים בסביבת העבודה יוצרות באופן מיוחד ולא מובן מאליו בכלל, יצירתיות ודייקנות יתר. על פי ניסוי שהתקיים בשנת 2012 באוניברסיטת הירושימה, בו נתבקשו המשתתפים לעיין בתמונות מאחת משלוש קטגוריות (תצלומי מזון, תצלומי חיות בוגרות ותצלומי גורי כלבים וחתולים) ולאחר מכן לשחק משחק לוח הדורש בעיקר דיוק, הוכח שאנשים אשר צפו בתמונותיהם של הגורים השיגו תוצאות טובות הרבה יותר.

אחד ההסברים היותר מקובלים לכך הוא שהתבוננות ביצורים חמודים ומקסימים שכאלה, מייצר אצלנו במוח תחושת רוגע ושלווה אשר עוזרת לנו לתפקוד השוטף והבריא שלנו.

עובדות
הימצאות שלהם בסביבתכם עלולה להגביר את היצירתיות.

עוד כתבה מבית היוצר של Pet Best הגיעה לסיומה. מקווים כמו תמיד שהצלחנו לחדש לכם דבר או שניים. אתם יותר ממוזמנים לשאול אותנו כל שאלה שתרצו ואנחנו כבר נדאג לחזור אליכם.

למידע נוסף בנושא גורים צעירים, בקרו באחד מן המאמרים הבאים: 'גורי כלבים – 10 טיפים לגידול גורים', 'אילוף גורים – מתי ואיך עושים זאת' ו'גורי כלבים – מחלות שכיחות שחובה להכיר'. כמו כן ניתן לבקר במאמר שהכנו בנושא 'חרדת נטישה אצל כלבים'.

ניפגש בפעם הבאה!

כתבות נוספות

בדלינגטון טרייר (Bedlington Terrier) 
באסט האונד
אוכל של תינוקות לכלבים: רעיון טוב או עדיף שלא?
חול לחתול – כל מה שחשוב וצריך לדעת

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן