משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

שמירה על בריאות הדגים באקווריום: כך תעשו את זה נכון

תוכן עניינים

אחת השאלות הנפוצות של מגדלי דגים ביתיים היא כמה דגים ניתן לשים באקווריום שלנו בצורה בטוחה תוך שמירה על הבריאות שלהם. למעשה ישנם כמה פקטורים חשובים שמשפיעים על בריאות הדגים באקווריום שלכם. לרבות סוג הגידול, גודל המיכל (נפח ומידות), אפשרויות הסינון שלנו והיכולת שלנו להקפיד על תחזוקה שוטפת של האקווריום. 

וכשמדברים על אוכלוסיית האקווריום שלנו והפוטנציאל שלה, יש שלושה דברים שצריך לקחת בחשבון תמיד: תכולת המיכל, הגודל הפוטנציאלי המקסימלי שהדגים יכולים להגיע אליו והשטח הדרוש לגידולם ותחזוקה שוטפת. בואו נעבור על כל אחד מהם:

  • נפח האקווריום שעומד לרשותינו: אין ספק בכלל שזהו הפקטור המשמעותי ביותר. המשמעות היא כמובן נפח המים שניתן למלא במיכל. לפני הכל עליכם לוודא כי ישנה כמות מספקת של מים לסינון ראשוני של פסולת הדגים עוד לפני שהיא מגיעה לפילטר. מעבר לכך חשוב להקפיד תמיד על כמות מים שמאפשרת תחלופה תקינה בין חמצן ופחמן דו חמצני. 
  • אפשרויות סינון, הרכב וכמות הדגים: נושא הסינון הוא אומנם משני בחשיבותו, אך עדיין קריטי וחשוב למדי. בגדול, אין יותר מתי איפה לטעות. או שהפילטר שלנו יעיל ועושה עבודה טובה בשמירה על ניקיון האקווריום הוא שהוא פשוט לא. האם הפילטר שברשותכם פשוט לא מספיק טוב בשביל גודל המיכל, מספר וסוג הדגים, או שמנגד אתם לא מתחזקים אותו כראוי, ההשפעה שלו היא מועטה עד אפסית. חשוב להבין כי שימוש בפילטר שאינו מתאים, דגם זול או אי שימוש בפילטר בלבד יפגע לטווח הרחוק בבריאות הדגים שלכם. מנגד צריך לזכור שגם אם עבודת הסינון טובה, זה לא אומר שאפשר להגדיל באופן דרמטי את מספר הדגים. אם הגעתם למספר המקסימלי והאידיאלי של דגים איתו הפילטר עושה עבודה טובה,הדרך היחידה להגדיל את כמות הדגים היא על ידי הגדלת נפח המים. 
  • תחזוקת האקווריום: תחזוקה שוטפת של אקווריום היא דבר חשוב ובסיסי שכל אחד חייב לעשות אם הוא מגדל דגים בבית. התדירות המומלצת תשתנה בהתאם לתנאים השונים אצל כל אחד כמו גודל מיכל, טכניקות סינון, סוג ומספר הדגים ועוד. עם זאת, המשוואה כאן היא די פשוטה בגדול – ככל שתקפידו על תדירות החלפה גבוהה יותר של מים ותפטרו משאריות אמוניה ולכלוך אחרות כך תוכלו לשמור על הדגים שלכם בריאים יותר.

כשאתם מנסים לחשב כמה דגים כדאי לשים באקווריום שלכם, קחו בחשבון את הגודל הפוטנציאלי שהם עשויים להגיע אליו. אם לא תעשו זאת לא מן הנמנע שתאלצו לרכוש מיכל גדול יותר, אחרת תאלצו למסור את חלקם. 

טיפים לשמירה על בריאות הדגים

אם כך, אין ספק כי סוגיית מספר הדגים היא חשובה וקריטית לבריאותם, אך ישנם לא מעט צעדים אחרים שיעזרו לנו במשימה הזו. אנחנו רוצים לחלוק איתכם כעת כמה טיפים מצוינים איך לעשות את זה כמו שצריך:

מה עושים כשמדובר על אקווריום חדש:

  • מתאימים את הדגים למיכל: בוחרים את גודל המיכל שמתאים לכם ומכאן בוחרים את הדגים (אפשר כמובן לבחור בזנים מסוימים קודם, מה שיחייב אותנו כמובן מיכל מתאים בלבד). בגדול אפשר להסתמך על המלצות המוכרים בחנויות, אך שווה לזכור את כלל האצבע שאומר שעדיף להתחיל בקטן עם מספר דגים בודדים ועם הזמן הוספה הדרגתית של דיירים חדשים במידת האפשר. 
  • גודל המיכל: מספיק גדול כדי שהדגים יוכלו לשחות בחופשיות וכדי שהמים ידללו את הלכלוך וההפרשות עד שהן מגיעות לפילטר. 
  • משקיעים בפילטר איכותי: יש כל מיני סוגים. בחרו דגם טוב שמתאים לתנאים שלכם. 
  • קישוטים ומקומות מסתור: חייבים לדאוג להרבה כאלו מראש, במיוחד בימים הראשונים. הדגים יוכלו להסתתר שם ולהרגיש בנוח ולא ירגישו חשופים ופגיעים – קריטי למניעת סטרס ומועקה (שימו לב שאם מדובר על דגים טרופיים חייבים לדאוג לחימום לטמפרטורה מסוימת). 
  • רגע לפני שמכניסים את הדיירים החדשים: לפני שאתם שמים את הדגים חייבים להשתמש בחומר מיוח מנטרל כלור (ששמים בכל פעם שמחליפים מים). בשלב הזה עושים בדיקה מקיפה שכל הציוד עובד כמו שצריך ורק לאחר שהטמפרטורה מאוזנת (טמפרטורת החדר או מים מחוממים במקרה של דגים טרופיים) אפשר להכניס את הדגים. 

תחזוקה שוטפת – שמירה על בריאות הדגים בשגרה

מכאן והלאה מתחילה עבודת תחזוקה שוטפת של האקווריום שכוללת:

  • החלפה של המים על בסיס קבוע וניקוי פנימי של המיכל. 
  • תחזוקה שוטפת וניקיון לפילטר. 
  • האכלה בשעות קבועות ובכמות נכונה של מזון לדגים בריא ואיכותי בלבד. 
  • מעקב ותצפית באופן קבוע ומזדמן אחר הדגים לזיהוי מוקדם של בעיות והתנהגויות חריגות שעשויות להעיד על בעיות כלשהן. 
  • מעקב קבוע אחרי הציוד ובדיקה שהכל עובד בצורה תקינה ללא בעיות מיוחדות. 

אז נכון, לא מדובר על משימות קשות ומורכבות מדי, אבל בטבע שלנו כבני אדם כולנו נוטים לגלות עצלנות מדי פעם ולהזניח את הדברים החשובים האלו. אם פספסתם ניקיון אחד פעם בכמה חודשים זה לגמרי לא סוף העולם. עם זאת אתם חייבים לזכור כי שמירה על ניקיון המיכל באופן סדיר, בקרה מלאה על עבודת הציוד הנלווה ותקינותו ומעקב אחרי הדגים הם קריטיים לבריאות שלהם וזה משהו שאתם ממש לא רוצים להזניח. 

לסיכום

שמירה על בריאות הדגים שלנו היא מעט טריקית, מפני שבניגוד לבעלי חיים אחרים, כאן לא נוכל לגשת לוטרינר בכל פעם אנו חושדים שמשהו לא תקין. לעומת זאת, כאן החלק שלנו בשמירה על הבריאות ואיתור של בעיות מראש הוא משמעותי הרבה יותר, ואם נבין איך עושים את זה כמו שצריך אנו בהחלט יכולים לשמור על הבריאות של הדגים שלנו בעצמנו. בהצלחה!

כתבות נוספות

הרבה יותר משריטה קלה: מהי מחלת שריטת החתול ולמה היא מסוכנת? 
הכירו סוגי כלבים מעורבים שתתאהבו בהם מיד
כלבים מדברים מבלי לומר מילה
סבלנות, יצירתיות וחיזוקים: כך תתן לכלב שלך תרופה בקלות

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן