משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

בולדוג צרפתי

תוכן עניינים

כלב מגזע בולדוג צרפתי( French Bulldog)

תיאור כללי

הבולדוג הצרפתי הוא גזע קטן וחברותי של כלבים, מקורו בצרפת, מי שעסק בפיתוח הגזע היו אלה דווקא האמריקאים והאנגלים. כלב חביב ומתנהג לא פעם כליצן, מנסה להתחבב על הסובבים אותו. נקשר בדרך כלל לאחד מבעלי הבית.

הבולדוג הצרפתי, נחשב לכלב של בריטניה, זאת למרות שמקורו בצרפת. בשל הפיתוח שעבר במשך השנים על ידי מגדלים בריטים, הבריטים האמינו שהמקור שלו באנגליה.

אופי

מדובר בכלב נוח קל לטיפול, מלא חיבה ושאוהב לשחק, הינו בעל אופי מצחיק (ממש כמו ליצן). מסתדר מעולה עם אנשים זרים ובעלי חיים אחרים, אך בד בבד הוא זקוק כל הזמן לחברה ויהיה לו קשה לשרוד ללא חברה. הוא דורש הרבה תשומת לב ואוהב להיות בחברת בעליו אך עם זאת, בעל רצון חזק מאוד משלו. לעולם אין להשתמש באלימות או אפילו בטון אגרסיבי. הבולדוג הצרפתי הינו כלב משחק שילמד הכי טוב דרך אימון מצ'פר ועדין. בכללי, הבולדוג הצרפתי הוא כלב מעולה לתצוגות ומסתדר נהדר עם ילדים שלא יתגרו בו.

הגזע הזה, זקוק לאילוף עקבי מאחר והוא לומד לאט באופן יחסי לכלבים אחרים, לכן אסור  להתעלם מהכלב ויש לנקוט באילוף מתמשך, עקבי, עדין (ללא הרמות טון) ומלא סבלנות. הגזע מתאים למגורים בבית ואינו זקוק לחצר, אוהב הליכות ומשחקים בבית.

מראה הבולדוג הצרפתי

מראהו קטן, עגלגל עם אוזני עטלף, הגובה שלו מגיע ל כ-30 ס"מ ומשקל גופו עשוי להגיע  לממוצע של כ-11 ק"ג. תוחלת החיים הממוצעת של גזע זה נעה בין 10 ל-12 שנים.

פרוותו אינה דורשת טיפוח מיוחד. הבולדוג הצרפתי רגיש לבעיות בעיניים שימו לב. משקל עודף גורם לו לבעיות בנשימה עקב בטנו הבלועה והוא עלול לנחור, לחרחר ויסבול מגזים לעתים קרובות.

גידול גורי הבולדוג הצרפתי

גורי הבולדוג הצרפתי חייבים כבר בגיל צעיר ללמוד תרגילי מנהיגות (שיבין שהבעלים הוא מנהיג) שמאוד חיוניים לכלב, ללא אימון רציף ועיקש, עשוי הכלב לאבד משמעת לכשיגדל.

דרכים נוספות לאימון הגור למשל משחקי כדור. חל איסור ללמד את הכלב קפיצה כי כלבי בולדוג צרפתי עשויים כשיגדלו לאיים על מי שיתקרב להם לצלחת האוכל. בגידול מאוזן מגיל צעיר, הכלב יהיה כלב משפחה מצוין, הרבה בזכות שמחת החיים המתפרצת שלו בשילוב של כלב קומפקטי בעל פרווה קצרה המתאים לגידול בדירה.

תזונה

יש לדאוג לתזונה נכונה, ולמנוע בעיות בעיניים שכאמור אופייניות לגזע, חשוב מאוד להקפיד על כמות האוכל הניתנת לכלב על מנת שלא יסבול מהשמנת יתר. לחלק מהכלבים קיימת רגישות לחלבונים שמקורם בבשר ועוף, ומרבית המזונות הניתנים לכלבים עשויים מבשר עוף, כך שעדיף ומומלץ  לתת לו מזון המכיל חלבון שמקורו בדג או בכבש, מזון מתאים לדוגמה, נייצ'ר פרוטקשן אקסטרא סלמון.

אילוף

גורי הבולדוג הצרפתי מאוד חמודים, ונוחים והכי חשוב מאוד קלים לאילוף ומשמעת מראשית חייהם. גורי הבולדוג הצרפתי מאוד יאהבו תשומת לב אהבה וחיבוקים וגם מאוד יאהבו פקודות "גש" תביא" "איפה הכדור" ועוד. יש לשים לב, כי אם ביקשתם לאמץ אחד כזה, רצוי מאוד לוודא שסיימו גמילה מחלב האם בבית הגידול וקיבלו את כל החיסונים הנדרשים. כמו-כן, חובה לקחת את הגור לוטרינר כדי לוודא כי הינו בריא.

כבר בראשית הדרך בבית, קיימת חובה להשגיח על חום גופו ועל תזונה מתאימה במינון נכון (להתייעץ עם וטרינר), כמובן, לא להשאיר לבד בבית לאורך זמן, מומלץ לתחום את הגור במתחם מגודר (גדר תיחום) שלא יוכל להגיע למקומות לא רצויים בבית לרבות השירותים (סכנת טביעה). בנוגע לתזונה וכמויות יש להיוועץ בוטרינר מומחה ואף בחנויות לבעלי חיים עליהם ניתן לסמוך.

לסיכום הבולדוג הצרפתי, מתאים למשפחה ואנשים שיש להם זמן וסבלנות להעניק לו חיי חברה ומשחק טובים וילדים שיוציאו אותו לטייל, אחרת יסבול.

כתבות נוספות

יחי ההבדל הקטן: האם חתולי בר וחתולים ביתיים שונים באופן מהותי?
בורדר קולי
מוכנים לפוליש כללי? הכירו את דג הנקאי והשירות שהוא מציע
אילוף כלבים עם מנוחי לוי \ מאלף מקצועי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן