משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אילוף כלבים עם מנוחי לוי \ מאלף מקצועי

תוכן עניינים

לא מעט פעמים נתקלתי בבעלי כלבים מתוסכלים ומאוכזבים, בעיקר כתוצאה מניסיונות אילוף כושלים לבצע פעולה כזו או אחרת, אך ללא כל הצלחה של ממש. סביר להניח שגם אתם נתקלתם באותה תחושה מעצבנת אם בסופו של דבר הגעתם לכאן, אך למען האמת – המפלצת ממש לא כזאת נוראית! להפך!!

בראש ובראשונה עלינו להבין שחברינו ההולכים על ארבע, בעיקר בשלבים המוקדמים לחייהם, יעשו את הכל, אבל הכל(!) על מנת לבדוק את הגבולות אותם הצבתם להם – הפיזיים והערכיים; ולכן, בדיוק כמו בגידול ילדים, כך גם בכל הקשור לאימוץ ולאילוף כלבים – הגישה היא המתכון להצלחה.

אילוף
הגישה היא המתכון להצלחה.

זה לא אומר שאתם אנשים רעים חלילה או לא סמכותיים, פשוט בכדי להצליח לתקשר עם כלל היצורים החיים באשר הם, עלינו ליצור שפה משותפת או לפחות להבין אותה. לרוב, זוהי הסיבה העיקרית לכישלון בניסיון לאלף כלבים, כשלרוב ההשלכות הישירות של מהלך כוזב זה באות לידי ביטוי בהתנהגות כפוית טובה ומעצבנת (של שני הצדדים אך בעיקר של הכלב) ואף לעיתים זה נגמר בסיום ההתקשרות ביניכם לצמיתות. וחבל!

בין אם מדובר בניסיונות לגרום לכלב להפסיק להשתולל בכל פעם שהוא נתקל באדם חדש ובין אם מדובר בניסיונות לזכות בתשומת ליבו של הכלב (בעיקר בטיולים), במדריך שהכנתי עבורכם תקבלו תשובות לכל השאלות שהטרידו אתכם, או לפחות תלמדו להבין מול מי אתם עומדים – דבר שיקל עליכם רבות בהתמודדות היומיומית מול חברינו הכלבים.

לחשוב על ההשלכות לפני אימוץ כלב

אז לאחר שהבנו את העיקרון שעומד מאחורי אילוף כלבים, אני רוצה לחזור דווקא להתחלה, לרגע בו אתם בעצם מחליטים לאמץ לחיקכם חבר מקסים בדמות כלב. זה יכול לנבוע ממספר סיבות, שונות ומיוחדות באשר הן, אך התוצאה הסופית זהה בכולם – רובנו, אם לא כולנו, פשוט רוצים כלב!

למרות הרצון המקסים והמעורר השראה, עלינו קודם כל לחשוב האם מדובר בצעד נכון מבחינתנו; האם אנחנו יכולים בכלל להרשות לעצמנו לאמץ כלב (הן מבחינה כספית והן מבחינה מנטלית), האם יש לנו את הזמן ואת הכוחות לכך, איזה סוג כלב יתאים לסביבה שלנו ועוד מיליון ואחת שאלות עליהן נדרש לענות טרם נתחיל בכלל בחיפושים אחר הכלב המושלם עבורנו.

חשוב להתחשב בעברו של הכלב ובסביבה בה הוא גדל.

עלינו להשתדל לא לאכזב ולהתאכזב, ולהבין כמה לא פשוט הדבר. כמו כן, חובה עלינו להיות מחויבים לחלוטין לשלומה, לרווחה ולאושרה של אותה ישות כלבית שברצוננו לחלוק עמה את חיינו. אקורד הסיום בהרבה מקרים, יכול להיות צורם. הרבה יותר מדי מכפי שהוא אמור וצריך להיות, בטח כשמדובר ביצורים מקסימים שכאלה.

לכן השאלה החשובה כשאנו מצרפים אלינו כלב היא כיצד לגרום לנו ולו אושר, כיצד לאפשר לו לחיות בביטחון וללא חרדות. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה כלב אומלל וחרדתי, שבין אם נרצה ובין אם לא – הוא יאמלל גם אותנו.

** כלב שמח = בעלים שמח = כלב שמח **

אילוף כתוצאה מתקשורת נכונה

התשובה לשאלה החשובה שהעלינו, כפי שכבר הסברנו בהתחלה, הינה "תקשורת נכונה", כזאת שמשדרגת את כל מערכות היחסים בעולם ללא יוצא דופן – בין אם בינינו לבין עצמנו ובין אם בינינו לבין כל יצור אחר בעולם. תקשורת נכונה יוצרת הרמוניה והיא לרוב אינה מלווה בכעסים; יש בה שמחה ואהבה בכמויות אינסופיות נעימות.

תקשורת שכזו עם הכלב נעשית על ידי אילוף, בו הכלב לומד את השפה שלנו ואנו את שלו כך שהגבולות ברורים לכולם. לאחר שנשיג זאת, יהיה ניתן לחוות אושר של ממש עם הכלב ללא כל קושי או מחסום. כמובן שגם מעבר לפינוקים והרעפת האהבה, האילוף הינו תלוי בייעוד הכלב ,או בסביבת המחייה שלו אם תרצו.

לדוגמא כלב אשר נולד וחי בכפר ידרוש אילוף שונה מכלב אשר מתגורר בסביבה תעשייתית בעיקר בשל הפיתויים והאיסורים השונים שיופיעו בכל אחת מהסיבות שלהם. לכן הכנסת כלב לבית צריכה להיות מלווה בחקירה אודות מהות הכלב, גזע, טמפרמנט, בדיקת אופי ספציפי של הכלב, ולאו דווקא התייחסות לאופי הגזע באופן כללי.

האילוף תלוי בייעודו של הכלב.

לרובנו מדובר בכלבנות עירונית, ולכן צריך להיות דגש לא רק ביחסי הגומלין של האדם עם הכלב, אלא גם עם ההתמודדות עם העיר (על כל הרבדים שבה: אנשים נוספים, כבישים ,טיולים, צרכים וכו'). ולכן צריך להיות ערוכים מבחינה כלכלית כשצרכי הבסיס שלו באים לידי ביטוי כאביזרים להולכה, למנוחה, למשחק, לאכילה ולשתייה ולמענה רפואי במידת הצורך. למידע נוסף בנושא תקשורת נכונה בין כלבים לבעלים שלהם, ניתן למצוא במאמר שהכנו על 'כלבים מדברים מבלי לומר מילה'.

מוצרי אילוף מומלצים

מחסום פה גמיש – למטרות אילוף / אימון

מחסום יחודי עשוי מגומי רך וגמיש המיוצר בסטנדרטים הגבוהים ביותר, המחסום חזק ועמיד במיוחד ומותאם לכלבים מכל הגזעים. טבלת מידות מפורטת נמצאת בגב המוצר להתאמה מושלמת של מידת המחסום הרצויה. כמו כן הוא קל לניקוי, קל להלבשה ורחיץ במים. מחסום לכלב נותן הגנה מושלמת מפני אכילת צרכים והתנהגות לא רצויה.

ספרינגר – משרוקית לאימון

ספרינגר משרוקית אולטרה סונית לאימון הכלב. מפיקה צליל בתדר גבוה הנשמע למרחק על ידי כלבי ובכך היא מאפשרת לשלוט בחיית המחמד שלך גם כאשר הוא נמצא מרחק רב ממך.

ספרינגר- משרוקית לאימון.

פטסייף Pawz Away – מרחיק כלבים וחתולים אלקטרוני

מתאים לשימוש בתוך ומחוץ לבית. קולר וחיישן הקולט ברדיוס של 5 אינצ'ים. כאשר בעל החיים מתקרב לחיישן הוא מפעיל את הקולר שמפעיל רעש סטטי למשך 15 שניות ולאחריו הוא נכבה אוטומטית. הקולר והחיישן עמידים בפני מים.

פדים לחינוך גורים ביחוח לוונדר

משמש בעיקר לנטרול מוחלט של ריחות הלוואי. מצוין לחינוך גורים ולכלבים מבוגרים קשישים שלא יכולים לצאת מן הבית. מידות הפד הינם 60*60 ס"מ. בנוסף הפד מגיע עם 4 מדבקות בפינות הפד להצמדה מוחלטת שלו אל הרצפה ומניעה של תזוזה .פדים לחינוך צרכים מבית פטקס מיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, יתרה מכך מכילים SAP-4G  לספיגה מקסימלית של הנוזלים.

גדר תיחום \ אילוף לכלבים

רשת מתכת שנועדה לתחום אזור בבית או בחצר בו הכלב יכול לשהות מבלי לגרום נזק ברחבי הבית.
הגדר מכילה 8 צלעות ברוחב 60 ס"מ כל אחת בגבהים משתנים. ניתן לשנות את צורת הגדר ולהקטין אותה על ידי קיפול הצלעות אחת על גבי השנייה. מתאים גם לאילוף צרכים.

Eeasy Walk – רתמת אילוף לכלב

רתמה מיוחדת להפסקת משיכות הכלב. כמו כן מיועדת לחינוך הכלב לצעוד לידכם ללא כאב או מאמץ. הרצועה מחוברת לחזית ולכן כאשר הכלב "דוחף קדימה", הרתמה גורמת תנועה מסתובבת – בחזרה אל האדם.

בנוסף ישנו מנגנון להצרת צעדיו של הכלב במידה וקצב ההליכה שלו אינו תקין. העגינה הקדמית בשילוב מנגנון ההצרה מאפשר שליטה גם בקצב הליכתו של הכלב וגם בכוון הליכתו של הכלב.

ספוטי קליקר אימון לכלב

כולל רצועה לאצבע  לאחיזה נוחה פלוס הוראות לשימוש. מומלץ מאוד לאילוף כלבים וכמו כן הוא מתאים לרוב הגילאים.

ספוטי קליקר אימון לכלב
ספוטי קליקר אימון לכלב

ספרינגר – קולר אילוף מתכתי (עבה ודק)

קולר מתכת חנק Sprenger לכלבים בינוניים תוצרת חברת HS הגרמנית. הקולר מונע מהכלב למשוך במהלך טיול – מתאים גם לאילוף. הקולר מתאים לכלבים מכל הגדלים כשיש למדוד את היקף צוואר הכלב על מנת להתאים את המידה הנכונה לכלב.
המוצר מיועד לאילוף ויש להתייעץ עם מאלף על אופן השימוש במוצר בדרך אפקטיבית שאינה פוגעת בכלב.

כמובן שישנם עוד לא מעט מוצרי אילוף טובים ואיכותיים לא פחות, אך אלו הם הבסיסיים ביותר. התנהלות נכונה בשלבי ההכנה לאילוף של כלב חדש, עלולים להפוך את התהליך עצמו למהנה ואפקטיבי הרבה יותר. הקדישו את הזמן ואת המחשבה הראויים לצעד שכזה וחייכם יהפכו לקלים הרבה יותר. למידע נוסף על כך, בקרו במאגר התשובות והשאלות שלנו בנושא 'אילוף גורים – מתי ואיך עושים זאת'.

לסיכום

מאלף טוב מעניק את המתנה הגדולה מכל – איכות חיים אמיתית שנובעת מתקשורת בריאה, מועילה, שמחה, מספקת, ומאתגרת. כלב עשוי להיות מאושר בבתים קשי יום דלי אמצעים, כל עוד תתקיים שם תקשורת טובה ולהפך, כלב לא יהיה בהכרח מאושר בבית עם אמצעים במידה והוא יתאפיין בתקשורת גרועה.

תקשורת היא סוד האיזון לביתנו; הקפידו ותנו את מלוא תשומת הלב לנושא הנ"ל והתוצאות לא תאחרנה להגיע כי האושר, מותנה בהצבת גבולות נכונה, הבנת הגבולות, אם של חיבה, אהבה, ואם של משמעת.

אני מנוחי לוי, מאלף כלבים מקצועי שבסך הכל רוצה בטובתנו הכללית, שלנו ושל כלבינו. מקווה שהצלחתי לעזור ובעיקר להעניק להם את הכלי הבסיסי והחשוב מאין כמוהו לקשר בריא ואוהב בינינו לבין היצורים הכה מקסימים האלה.

למעבר לדף מוצרי האילוף לכלבים שלנו, לחצו על הקישור: מוצרי אילוף לכלבים

כתבות נוספות

כלב אסקימו אמריקאי (American Eskimo Dog) 
חתול בירמן (Birman Cat)
וירוס פרוו (parvo virus)- כל מה שבעלי כלבים צריכים לדעת
קאנה קורסו (Cane Corso)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן