משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

איזה כלב מתאים לי? המדריך המושלם!

תוכן עניינים

במדריך שהכנו עבורכם, נענה על השאלה 'איזה כלב מתאים לי' תוך שאנחנו דואגים להסביר ולפרט למה חשוב לשים לב ולמה פחות.

אם הגעתם הנה, אתם ככל הנראה בשלב שבו גיבשתם לעצמכם את ההחלטה שאתם רוצים חבר בדמות כלב אך למען האמת – אתם לא ממש בטוחים איזה. מצד אחד אתם רוצים כלב גדול שתרגישו בטוחים לידו אך מנגד לבכם נוטה לצרף כלב קטן מימדים שיוכל להתאים לסביבתכם ולהלך רוחכם; כל כך הרבה תהיות אשר נגזרות כולן מהשאלה 'איזה כלב מתאים לי?'.

בעולם בו הרשתות החברתיות והמכשירים הניידים תופסים חלק כה גדול מחיינו, עולם בו הממשקים הבין אנושיים שלנו קורים לרוב בפלטפורמות הווירטואליות, אנשים כמהים לתחושת ה'חום והאהבה' שכל כך חסרה להם.

כתוצאה מכך, ומעוד אינספור סיבות מוצדקות עליהן לא נרחיב כרגע, יותר ויותר אנשים משתתפים בתופעה המבורכת של אימוץ כלבים ובכלל חיות מחמד.

אז מה בעצם צריך לדעת בכדי לענות על השאלה 'איזה כלב מתאים לי'

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני בחירה בכלב – גורמים שקשורים בעיקר בנו ובסביבה אליה נרצה לקבל את הכלב.בראש ובראשונה עליכם להבין מה דורשת אחזקה של כלב ואת כל המשתמע מכך. בין אם אלו סכומי כסף אותם תידרשו להוציא ובין אם זה פינוי זמן לטובת השקעה וטיפוח הכלב.

לאחר שחשבתם על כך לעומק והגעתם למסקנה שזהו אכן הזמן הנכון ביותר עבורכם לאמץ כלב, הגיע הרגע לעבור לשלב הבא – בחירה בכלב איתו תחלקו כל כך הרבה רגעים קסומים. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה הלא פשוטה בכלל, יש לומר. כמו כן, תוכלו למצוא אצלנו באתר מאמר נוסף בנושא – 'שמות לכלבים גורים בסדר אלפביתי'.

איזה כלב מתאים לי – גדול או קטן?

יש אנשים שיעדיפו כלב קטן אותו הם יוכלו להרים ולקחת כמעט לכל מקום בעוד שמנגד לא מעט אנשים יעדיפו דווקא את ההפך. במידה ואתם מתקשים להחליט, ההמלצה שלנו היא לאמץ כלב בגודל בינוני ממוצע, כזה שכלל הסביבה תהיה מוכנה לקבל ובעיקר אתם.

איזה כלב מתאים לי
במידה ומדובר בכלב ראשון שלכם – מומלץ לאמץ כלב בגודל בינוני.

חשוב לזכור שלכל גודל היתרונות והחסרונות שלו. לדוגמא הכלבים מהזנים הקטנים יותר, עדינים ופגיעים למדיי ולעיתים אף בעלי אופי 'פחדני' ו'תלותי' שידרוש ממכם מעט יותר עבודה והשקעה.

לכלבים הגדולים יותר אמנם אין את אותם החסרונות, או את התכונות הפחות מושכות אם תרצו, אותם ציינו קודם לכן אך שלא תטעו – גם הם בהחלט יכולים שלא להתאים לכם ולסביבה שלכם. כלבים גדולים צריכים מרחבים גדולים יותר לריצה ואפילו לכשכש בזנב (דבר שידוע ככזה שיכול לגרום נזק בלתי הפיך לסביבת המחייה שלכם או גרוע מכך – לכלב עצמו).

בנוסף ההוצאות משתנות עם השינוי בגדול הכלב – כלבים גדולים יותר דורשים סכומי כסף גבוהים יותר לטובת מזון, צעצועים, טיפולים רפואיים וכו'. כמו כן, ניתן למצוא מידע נוסף על גודל הכלב במאמר שהכנו בנושא 'כלוב לכלב'.

איזה כלב מתאים לי – אנרגטי או עצלן?

אתם בטח כבר יודעים שיש כלבים יותר אנרגטיים וכאלה שפחות, בדרך כלל זה מושפע מגזע הכלב אך זה לא אומר שהדבר וודאי במאת האחוזים.

כל סוגי הכלבים חייבים לקיים פעילות גופנית כלשהי כשאתם מוכרחים להבין שהיא בגדר חובה! במידה ולא, אתם פשוט תגרמו לתסכול עודף בקרב הכלב שלכם, מה שבאופן אוטומטי ישפיע ישירות גם עליכם.

תיערכו נכונה לכך ולזמנים אותם אתם יכולים להשקיע בכלבם – טיפול נכון והשקעה במידה נכונה יכולה להציל את חיי הכלב שלכם ולקחת את הקשר ביניכם למקומות עליהם לא חלמתם. כלב מאושר הוא המתכון לבעלים מאושר!

כמו כן ניתן לשאוב רעיונות נוספים על דרכי פעולה אפקטיביות נוספות שיעזרו לכם לספק את רמת האנרגיה של הכלב, במאמרים שהכנו בנושאים 'גינות כלבים' ו'חופי כלבים'.

איזה כלב מתאים לי – כזה שמצריך טיפוח או לא?

לא מעט כלבים דורשים טיפוח על בסיס קבוע, בין אם מדובר בתספורת כל עונה חמה ובין אם מדובר באיבר כזה או אחר שנוטה להזדהם בקלות יתר כאשר הוא מוזנח. תבינו שכלב, בשלבים ארוכים במהלך חייו אם לא במהלך כולו, הוא כמו תינוק קטן שתלוי אך ורק בכם – בדמות המחנכת והאוהבת שלו.

איזה כלב מתאים לי
טיפוח הכלב.

תהיו מודעים לכל מאפיין פיזי קטן בכלב שלכם ובכך תמנעו לא מעט צרות בהמשך. ידע בהחלט שווה כוח בכל הקשור לבחירת כלבים. מוזמנים לבקר במאמרים שלנו בנושאים 'קרציות ופרעושים' ו'הדברת פרעושים אצל כלבים' על מנת לקבל מידע נוסף על כך או אפילו לקבל ייעוץ מאחד הפנסיונים לכלבים ו\או ממספרות לכלבים הנמצאות באיזורכם.

איזה כלב מתאים לי – מבוגר או צעיר?

באופן הגיוני, גורים דורשים לא מעט תשומת לב ואימונים, במיוחד בחצי השנה הראשונה לחייהם. תהיו מוכנים להקדיש את רוב זמנכם הפנוי לטובתם ותיאזרו בסבלנות לכל תקלה שתופיעה בדרך.

גורי כלבים בדרך כלל נוטים להרוס דברים בבית, ללעוס רהיטים וחפצים אישיים – שימו לב שאתם לא מעבירים את זה לסדר היום אך במקביל שומרים על איפוק וסבלנות. אנחנו באופן אישי ממליצים לבחור באחד מן המאלפים המקצועים שפעולים בסביבתכם או אפילו לעשות זאת בעצמכם, במידה ואתם מקצועיים מספיק כמובן, בין הגילאים שמונה לעשרה חודשים על מנת לא להגיע למצבים קשים ואף בלתי הפיכים.

בנוסף, בשנה הראשונה לחייו של הכלב, יתכנו שינויים דרסטיים בגודלו הפיזי ולפעמים אף בהתנהגותו. לכן לא מעט אנשים מעדיפים לאמץ כלב בוגר שסיים את תהליך ההתפתחות ובכך להימנע מהפתעות לא רצויות בעתיד.

כלבים בוגרים ידועים כ'נוחים' יותר לבעלים שלהם מהסיבה הפשוטה שהם בעלי רמת אנרגיה נמוכה יותר. בנוסף הם לרוב מגיעים 'מחונכים' וקל יותר להתאקלם אליהם. כמובן שגם כאן יש את היתרונות והחסרונות שבכל דבר – השקיעו בכך מחשבה רבה טרם תעשו בחירה שטותית כזו אחרת עליה תצערו בהמשך.

איזה גזע כלבים מתאים לי?

אנשים נוטים להימשך לגזע כזה או אחר של כלבים – כל אחד מסיבתו האישית שלו. לפעמים זה נובע מזיכרון ילדות בו הכלב היה נוכח בסביבתו ושימש לחלק בלתי נפרד מחייו ולעיתים זה נובע ממידע או פידבקים שהוא שמע מהסביבה השונה.

חשוב להבין שכלבים גזעיים נוטים לחלות הרבה יותר מכלבים מעורבים בשל מערכת החיסון החלשה שלהם שמושפעת מהסביבה בה הם חיים. לכן הקדישו זמן רב לקרוא ולהבין האם אותו סוג אכן מתאים לגדול בקרבתכם – במידה ולא, ותרו עליו. למענכם ולמענו!

אפשרות נוספת היא לאמץ הכלאה של כמה סוגי כלבים ובכך לקבל את המאפיינים אותם רציתם, אמנם בעטיפה קצת שונה אך עם תכולה איכותית לא פחות ולעיתים אף יותר.

חשבו טוב על הגזע המתאים והנכון ביותר לגידול בסביבה שלכם.

נסיים בכך שנגיד שאולי אין באמת 'פורמולה מנצחת' שתעזור לענות לכם על השאלה 'איזה כלב מתאים לי', אך בהחלט יש לא מעט שיקולים לפיהם תדרשו לבחור אותו. זכרו – כלב מאושר שווה בעלים מאושרים ולהפך!

מקווים שעזרנו לכם בתהליך בחירת הכלב. מוזמנים להגיב ולשתף אותנו כיצד בחרתם אתם את כלבכם. למידע נוסף על כך, בקרו במאמר שלנו על 'מה צריך לקנות לכלב חדש ולמה חשוב לשים לב'.

כתבות נוספות

רטריבר חלק שיער (Flat-Coated Retriever)
פינצ'ר ננסי
הריון של ארנבת- כל המידע שכדאי להכיר לפני הלידה
במימון מלא: הכירו את סוגי הדגים היקרים ביותר בעולם

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן