משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אוכל לכלבים מבוגרים (סניור) תשובות לשאלות נפוצות

תוכן עניינים

בחירה של מזון מתאים לכלב (לאו דווקא כלב מבוגר), כזה שישמור עליו בריא ואנרגטי, מתחילה בהיכרות מעמיקה עם עם הרגלי התזונה של הכלב שלכם ואורח החיים שלו. אם אתם לא בטוחים מה התזונה המתאימה לכלב שלכם מומלץ להתייעץ עם הוטרינר ואתם מוזמנים תמיד להיעזר גם בידע המקצועי שלנו. 

כשכלבים מגיעים לגילאים מבוגרים, החשיבות להתאמת המזון עולה ואנו רוצים לספק לכלבים שלנו חיים נוחים בשנים האלו ובפוטנציאל להאריך את תוחלת החיים שלהם למקסימום. 

בגלל שמדובר על תקופה מאתגרת ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר בנושא ומכאן תוכלו להתחיל ולגבש החלטה מושכלת ומדויקת יותר לגבי המזון שתבחרו. זמינים עבורכם בכל שלב. 

מה צריך לזכור כשבוחרים מזון לכלבים מבוגרים?

שימו לב שעל כל מזון שאתם רוכשים כיום ישנם תוי תקן מקומיים ועולמיים. תו התקן החשוב ביותר הוא זה של הארגון האמריקאי לתזונת בעלי חיים (AAFCO) והוא מחולק לתווים שונים. הראשון שאתם רוצים לחפש זה את התו שמצביע על כך כי מדובר במזון שספק באופן מלא את תזונת הכלבים. התו השני הוא זה שמראה כי מדובר במזון שמותאם לכלבים מבוגרים. ניתן בהחלט להסתמך על סוגי המזון הללו כתזונה העיקרית ואף הבלעדית של הכלב, אך חשוב לגוון את מקורות החלבון בדרכים שונות. 

מתי כלב נחשב למבוגר?

ההגדרה היבשה היא כלב שעומד על 90 אחוזים מתוחלת החיים הממוצעת שלו ומעלה. התזונה של כלבים בגילאים האלו מבוססת על רכיבים תזונתיים המותאמים לכלבים שעברו את שלב הגדילה וההתפתחות שלהם. 

איך אדע אם מזון מסוים מתאים לכלב שלי?

עקבו באדיקות אחרי המצב הגופני שלו ומראה הפרווה. אם הכלב מראה אנרגיה והפרווה שלו נראית מבריקה, מלאה וחיונית – כנראה שהאוכל שלו עושה לו טוב. ישנם לא מעט מקרים בהם מזון מסוים אמור לספק על פניו את הכלב, אך האופן בו הוא מעובד לא מאפשר ספיגה טובה של המזון בגוף. זה בהחלט עשוי לבוא לידי ביטוי בתסמינים כמו עייפות ולאות, פרווה דלילה וחלשה ותסמיני עיכול שונים. החלפת מזון עשויה לעזור. כמו כן חשוב לשים לב לתופעה של השמנת יתר. היא קשורה לרוב בכמות המזון ולא בסוג, אך בהחלט צריך לשים לב גם לזה. 

כמה מזון צריך לתת ביום לכלב מבוגר?

התשובה לשאלה זו תלויה בשלושה משתנים עיקריים: גיל הכלב, הגודל שלו וכמה פעילות גופנית ביום הוא עושה בממוצע. ניתן למצוא טבלאות ברשת שלוקחות בחשבון את המשתנים ולראות במדויק מהי הכמות המומלצת עבור הכלב שלכם. מכאן יכול מאד להיות שיהיה צורך בשינויים נוספים בהתאם למצב רפואי ספציפי של כל כלב. כדי להיות בטוחים בעניין הזה מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שלכם. 

איך אדע אם הכלב שלי סובל מתת משקל או ממשקל יתר?

אם אתם יכולים לראות צלעות של כלב בקלות ומרחוק, יכול להיות שהוא סובל מתת משקל. אם הצלעות כמעט ואינן נראות וגם קשה להרגיש אותן במגע עם היד, יכול להיות שמדובר על עודף משקל. המצב האידיאלי הוא כאשר לא ניתן לראות את הצלעות מבחוץ, אך ניתן לחוש אותן עם היד בקלות. 

מה לעשות אם הכלב שלי סובל מעודף משקל?

בגדול – נותנים פחות אוכל או עוברים למזון רפואי לבעיות השמנה ומטבוליזם מופחת קלוריות. מומלץ להפסיק להאכיל את הכלב בשאריות אם אתם עושים את זה ולעבור לחטיפים לכלבים שהם מותאמים – דלי קלוריות ועשירים בסיבים תזונתיים. גם כאן מומלץ בהחלט להתייעץ עם הוטרינר וחשוב שלא להפחית את כמות המזון בצורה דראסטית שתפגע בכלב. 

באיזה תדירות צריך להאכיל כלב מבוגר?

רוב בעלי הכלבים המבוגרים מעדיפים להאכיל אותם פעמיים ביום למרות שבהחלט ניתן להאכיל כלבים מבוגרים גם פעם אחת ביום בלבד. החלוקה לשתי ארוחות ביום עדיפה מפני שהיא מאפשרת לכלב לעכל את המזון בצורה טובה יותר. 

האם חטיפים מתאימים גם לכלבים מבוגרים ואילו חטיפים עדיפים?
הם מתאימים בהחלט ואף רצוי לשלב חטיפים בריאים שיכולים למלא כעשרה אחוז מהתזונה הרצויה של הכלב. מומלץ לכוון לחטיפים דלי קלוריות ושומן ועתירי סיבי תזונתיים. 

האם אפשר לתת לכלבים מבוגרים את שאריות המזון שלי?

ביס קטן מעוף מפעם לפעם, אולי חתיכה של פרי או ירק אחת לכמה זמן – דברים בסגנון הזה הם בסדר. עדיף שלא לתת כמויות גדולות של שאריות, בוודאי שלא אוכל שומני וכבד כמו סטייק ובטח שלא עצמות שעשויות לגרום ללא מעט נזקים. אם אתם לא בטוחים עדיף להימנע כליל. 

אז לסיכום – אין ספק שהגיל השלישי אצל כלבים עשוי להיות מאתגר וכל אחד מאיתנו רוצה להעניק לכלב שלו בתקופה הזו את הטוב ביותר. בהחלט חשוב לזכור שהוטרינר שלכם הוא הכתובת הראשונה בנושא הזה וכמובן שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב ונשמח לייעץ על סוגי מזון לכלבים מבוגרים שיתאימו גם לכלב שלכם.   

לקריאה נוספת:

מאמר בנושא מזון רפואי לכלבים- כל מה שצריך לדעת!

כתבות נוספות

כלב טרייר טיבטי (Tibetan Terrier)
איך לקלח את החתול שלי (ולשרוד כדי לספר על זה)?
היכון, הכן, צא! הכירו את גזעי הכלבים שיתלוו אליכם לריצה בשמחה
סטר אירי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן